کد خبر : 25896

شکایت معلمان از یک آزمون به دیوان عدالت اداری

شکایت معلمان از یک آزمون به دیوان عدالت اداری

جمعی از معلمان تازه استخدام شده آموزش و پرورش به‌دلیل آنچه که «برگزاری غیر قانونی آزمون اصلح» عنوان شده است، به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، جمعی از معلمان تازه استخدام شده در آموزش و پرورش می‌گویند که بعد از طی مسیر دوره آموزشی، این‌بار با مانع آزمون اصلح مواجه شده‌اند که منابع آن هم مشخص نیست.

دانشگاه فرهنگیان اما معتقد است این آزمون طبق آئین‌نامه‌های دانشگاه برگزار می‌شود و قانونی است.

حال، ادله هر دو طرف و مجادلات کلامی این چند وقت اخیر هیچ‌کدام از طرفین را قانع نکرده و مهارت‌آموزان به دیوان عدالت اداری شکایت برده‌اند.

«جمعی از این معلمان می‌گویند: برخی از ما در سال 96 و تعداد کثیری در تیر ماه 97 در پنجمین آزمون جامع دستگاههای کشوری شرکت کردیم و پس از قبولی در آزمون و دو مرحله مصاحبه تخصصی و عمومی و استعلامات اطلاعاتی و قضایی راجع به سوء پیشینه خود نهایتا در آبان ماه همان سال در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور مشغول به سپری کردن دوره یکساله مهارت آموزی شدیم. لازم به ذکر است در طی این سال همزمان با تحصیل در دانشگاه فرهنگیان دوره کارورزی را با تدریس آزمایشی در مدارس سپری کرده ایم. پس از دو ترم متوالی مهارت آموزی و حضور در مدارس در تابستان نیز یک دوره حضوری و البته یک دوره مجازی را نیز سپری کرده ایم.

با توجه به قوانین مصوب قوه مقننه در خصوص استخدام چرا دوره مهارت آموزی یک ساله برای مهارت آموزآن که تمام مراحل قانونی استخدام را طی کرده‌اند بدون امتیازات قانونی استخدام است؟ با وجود آزمون استخدامی و قبولی یک نفر از سی نفر در آن و طی کردن موفقیت آمیز دوره مهارت آموزی با کسب نمرات مورد قبول در هر درس،آزمون اصلح با اتکا به چه مواد قانونی اجرا میشود؟»

با این حال حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری اخیر خود درباره نقدهای وارده به آزمون اصلح، بیان کرد: این قانون در دفترچه آزمون استخدامی که سازمان امور استخدامی می‌دهد به صراحت ذکر شده است که کسانی که از طریق ماده 28 جذب می‌شوند پس از گذراندن دوره یک ساله و قبول شدن در آزمون اصلح می توانند جذب شوند. حال بسیاری هستند که در این آزمون قبول نمی‌شوند. این به معنای این نیست که استخدام نمی‌شوند بلکه باید دوباره در آزمون شرکت کنند. این راهم بگویم که این اجرای آزمون ربطی به دانشگاه فرهنگیان ندارد.

او در عین حال به دانشجویان ماده 28 این اطمینان خاطر را داد که نگران آزمون اصلح نباشند چون 95 درصد افراد در این آزمون قبول می‌شوند و این آزمون هزار نمره دارد که 590 نمره آن را دارند و حدود 290 نمره دیگر باید کسب کنند و چون این را نمی‌دانند نگران هستند، آزمون اصلح سوپاپ اطمینان است که ارتباطی به استخدام آنها ندارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها