کد خبر : 25523

هیات‌مدیره پرسپولیس در آستانه فروپاشی؟

هیات‌مدیره پرسپولیس در آستانه فروپاشی؟

مدیریت باشگاه پرسپولیس روزهای پرحاشیه‌ای را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش فرهیختگان ، بعد از رفتن برانکو از پرسپولیس مدیریت باشگاه با موجی از اعتراضات هواداران این تیم مواجه شد و بیشترین حجم اعتراض نصیب ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه سرخ پایتخت شد.

هواداران خشمگین این تیم چند روز مقابل در باشگاه پرسپولیس تحصن کرده و علی‌رغم دخالت نیروهای امنیتی اعتراض خود را مستقیما به عرب ابراز کردند.

اما فقط عرب نبود که مورد انتقاد شدید هواداران پرسپولیس قرار گرفت؛ طیفی از هواداران این تیم حضور محمدمهدی نبی، دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال در هیات‌مدیره را ماموریتی از جانب وزارت ورزش می‌دانستند برای رد کردن برانکو و نشستن نبی بر مسند مدیرعاملی. به همین دلیل عرب سخت مورد اعتراض این دسته از هواداران تیم قرار گرفت.

البته به علی رغبتی، دیگر عضو هیات‌مدیره هم اعتراض و انتقاد کردند و نقش او را در یارگیری و مشکلات حقوقی باشگاه پررنگ دانستند. در این میان جعفر کاشانی، رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس که پیشکسوت این باشگاه نیز محسوب می‌شود، از خشم هواداران و حتی سایر پیشکسوتان پرسپولیس در امان نماند و خیلی‌ها نقش او را در پرسپولیس منفعل دانسته یا حتی او را بدون هیچ نقشی قلمداد کردند.  البته این گروه تلاش کردند با سکوت در برابر انتقادها و اعتراضات نسبت به سر و سامان دادن پرسپولیس پس از جدایی برانکو اقدام کنند، اما ظاهرا این تلاش‌ها هم بی‌اثر نبوده و اتفاقات تازه‌ای در شرف رخ دادن در هیات‌مدیره پرسپولیس است.

هاشمی؛ از بیماری مادر تا اختلاف با عرب

خبر استعفای شفاهی سیدمهرداد هاشمی، مدیرعامل اسبق سایپا از پرسپولیس چند روز قبل منتشر شد. گفتند او به خاطر اختلاف با عرب از هیات‌مدیره جدا شده و دیگر حاضر نیست در جلسات هیات‌مدیره شرکت کند. البته بماند که یکی از اعضای هیات‌مدیره در صحبت‌های خصوصی اعلام کرده مادر هاشمی بیمار است و به خاطر رسیدگی به او در جلسات حاضر نشده است. ظاهرا هاشمی تلاش‌هایی برای رفع مشکلات مالی پرسپولیس داشته و کلا قرار بوده به‌عنوان مدیرعامل در پرسپولیس حضور پیدا کند، اما این اتفاق نیفتاده و مشکلاتی میان او و عرب به وجود آمده و دیگر حاضر نشده در جلسات هیات‌مدیره حاضر شود. هنوز استعفای این عضو، رسمی نشده، اما خبر شفاهی بودنش منتشر شده و خودش هم هیچ واکنشی به آن نشان نداده تا وزارت ورزش تکلیف را روشن کند. کاملا مشخص است که نخواسته پل‌های پشت سرش خراب شود تا اگر تغییراتی صورت گرفت، فرصتی برای ادامه دادن برنامه‌هایش داشته باشد. حال تصور کنید هاشمی بالاخره استعفا بدهد و برود! داستان هیات‌مدیره تازه از اینجا آغاز خواهد شد.

رغبتی بر سر دوراهی

علی رغبتی باید در شهریورماه تکلیف خود را با هیات‌مدیره پرسپولیس و البته وزارت ورزش مشخص کند! این حرف را ما نمی‌زنیم؛ صحبت‌های محمدرضا داورزنی، معاون قهرمانی وزارت ورزش است. او در تاریخ 15 تیرماه امسال در گفت‌وگویی با ایسنا رسما اعلام کرده کارمندان وزارتخانه حق حضور در هیات‌مدیره باشگاه‌ها را از شهریورماه ندارند، مگر اینکه مامور شوند و کار و سمت خود را در وزارت ورزش رها کنند. رغبتی هم‌اکنون مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت ورزش است و برای حضور در هیات‌مدیره پرسپولیس باید این سمت را رها کند. این اتفاق تا چند روز دیگر باید بیفتد. باید دید او حضور در هیات‌مدیره پرتنش پرسپولیس را می‌پذیرد یا ماندن در وزارت ورزش را. اگر در وزارت ورزش بماند و جدایی هاشمی هم قطعی شود، رسما هیات‌مدیره پرسپولیس نیاز به نفرات جدید پیدا می‌کند.

عرب و نبی کنار می‌آیند؟

جعفر کاشانی که رسما در جلسات هیات‌مدیره شرکت می‌کند، اما این دیپلمات قدیمی خودش را از حواشی این هیات‌مدیره پرتنش دور نگه داشته و برای همین مورد اعتراض هواداران پرسپولیس قرار گرفته و او را یک فرد بی‌اثر در هیات‌مدیره قلمداد کرده‌اند. در پاسخ به سوالات نیز معمولا می‌گوید در جریان نیست و به همین جمله همیشگی بسنده می‌کند که پرسپولیس تا وقتی از یک تیم به یک باشگاه تبدیل نشود، مشکلاتش لاینحل باقی خواهد ماند. با این وجود و با توجه به عدم حضور هاشمی و اجبار رغبتی در انتخاب کردن یک شغل می‌ماند نبی و عرب که در هیات‌مدیره حضور دارند. همه می‌خواهند بدانند این دو نفر با هم اختلاف دارند یا می‌توانند دو نفری به همه کارهای باشگاه سر و سامان بدهند؟ آیا نبی قید حضور در پست مدیرعاملی پرسپولیس را می‌زند و با عرب همکاری خواهد کرد؟ اصلا وزارت ورزش با توجه به همه مواردی که به آن اشاره شد، دست به تغییرات وسیع در هیات‌مدیره پرسپولیس خواهد زد؟ گذشت زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها