کد خبر : 25357

لشگر استقلالی های سابق آماده رویارویی با استقلال

لشگر استقلالی های سابق آماده رویارویی با استقلال

قرعه‌کشی لیگ برتر انجام شد و حالا استقلال می‌داند تا آخر فصل طبق کدام برنامه‌ریزی باید مقابل حریفان صف‌آرایی کند.

به گزارش خبرورزشی، با نگاهی به جدول برنامه مسابقات متوجه نکات جالب توجهی در لابه‌لای بازی‌های استقلال می‌شویم که بد نیست آن‌ها را به اتفاق همدیگر مرور کنیم.

استارت با خطیبی

فصل نوزدهم برای استقلال با جدال مقابل ماشین‌سازی آغاز می‌شود و این یعنی جدال با مردان رسول خطیبی. سرمربی بومی ماشین‌سازی که سابقه بازی در همین استقلال را داراست و تاکنون ۲ بار در لیگ برتر مقابل استقلال مربیگری کرد که حاصل آن فقط ناکامی بوده و بس!

اولین میزبانی

از قضا، اولین میزبانی استقلال هم مقابل تیمی است که یک استقلالی هدایت آن را برعهده دارد. فولاد خوزستان در هفته دوم لیگ نوزدهم به تهران می‌آید تا با جواد نکونام برابر مردان استراماچونی صف‌آرایی کند.

شهرآورد، جدال اولین‌ها‌

می‌رسیم به هفته چهارم؛ جایی‌که استراماچونی و کالدرون سرمربیان دو تیم برای اولین‌بار فضای شهرآورد تهران را تجربه می‌کنند. جدا از این مسئله، بسیاری از بازیکنان استقلال در این فصل اولین حضور خودشان در جمع آبی‌پوشان را تجربه می‌کنند و هفته چهارم برای نخستین مرتبه مقابل حریف سنتی صف‌آرایی خواهند کرد.

منصوریان، تلخ و شیرین

هفته پنجم یعنی جدال استقلال با ذوب‌آهن در اصفهان. تقابل میان آبی‌ها با تیمی که سرمربی کنونی‌شان چند سال قبل روی نیمکت همین استقلال می‌نشست. البته رابطه منصوریان با استقلالی‌ها پس از جدایی از این تیم اصطکاک چندانی نداشته است.

رفت و آمد

بازی هفته هفتم استقلال مقابل تیمی است که در این فصل کلی رفت و آمد میان آن‌ها و آبی‌ها بوده است. بیژن طاهری و اشکان نامداری تا همین چند ماه قبل روی نیمکت استقلال بودند، ولی حالا مربی سایپا شده‌اند. از سوی دیگر، علی دشتی و آرش رضاوند هم لیگ قبل نارنجی‌پوش بودند، اما حالا پیراهن استقلال را بر تن دارند.

میثم تیموری!

برای بازی استقلال- تراکتور کلی سوژه می‌توان نوشت، اما شاید عجیب‌ترین آن‌ها میثم تیموری باشد! بازیکنی که معلوم نشد چطوری استقلالی شد و چطوری از این تیم به تراکتور رفت؟! به همین راحتی!

قلعه‌نویی و مخلفات

تقابل با سپاهان در هفته دوازدهم یعنی باز مسابقه سراسر مملو از حاشیه. رویارویی با هر تیمی که امیر قلعه‌نویی هدایت آن را برعهده دارد به خودی خود برای استقلالی‌ها حساسیت‌زاست و حالا شرایط به‌گونه‌ای شده که بر میزان این حساسیت هم افزوده است. نکته خاص اینکه استقلالی‌ها در نیم‌فصل اول هم مهمان ذوب‌آهن هستند و هم سپاهان! مسئله‌ای که در دور برگشت کمک‌حال‌شان می‌شود.

ضیافت رحمتی

... و بالاخره می‌رسیم به هفته سیزدهم. جایی‌که شهرخودرو به تهران می‌آید تا با گلر جدیدش مقابل استقلال قد علم کند. دیدن مهدی رحمتی مقابل استقلال اتفاق بی‌سابقه‌ای نیست، ولی قطعاً این‌بار حکایت فرق می‌کند. رحمتی در حالی از استقلال جدا شد که این اواخر میان گروهی از هواداران مغضوب شده بود و همین مسئله زمینه‌ساز اتفاقات ویژه‌ای شد، ولی به احتمال زیاد تا آن زمان شرایط عوض شده و مهدی مورد تشویق قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها