کد خبر : 25149

جنگ ستارگان در خط هافبک پرسپولیس

جنگ ستارگان در خط هافبک پرسپولیس

پرسپولیس در خط میانی نفرات اسم و رسم‌داری دارد که برخی از آنها قطعاً نیمکت نشین خواهند شد.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس در فصل جدید باید بعد از 4 سال با کادرفنی جدید پا به مسابقات بگذارد و علاوه بر تغییرات روی نیمکت، بازیکنانی جذب تیم شدند که تیمی پرستاره‌تر و پرمهره‌تر از فصل قبل تشکیل داده‌اند. این تعداد بازیکن نامی در یک تیم در کنار اینکه باعث قدرت سرخپوشان می‌شوند می‌توانند پتانسیل یک جنگ پنهان و به حاشیه رفتن تیم را هم داشته باشند و باید دید کالدرون چه تدبیری برای این موضوع خواهد اندیشید.

در میان خطوط سه گانه سرخپوشان در فصل جدید، پر مهره‌ترین خط این تیم را می‌توان خط هافبک دانست که در کنار حفظ ستاره‌های کلیدی فصل قبل،‌ با اضافه شدن وحید امیری و فرشاد احمدزاده قدرت بیشتری هم پیدا کرده است.

هافبک دفاعی پرسپولیس در چند فصل اخیر کمال کامیابی‌نیا بوده که نقش کلیدی در این تیم ایفا می‌کرد و یکی از نفرات محوری ترکیب برانکو بود و در همه بازی‌ها به جز مواردی که مصدوم یا محروم بود حضور کاملی در جمع نفرات اصلی سرخپوشان داشت. کامیابی‌نیا تقریباً گزینه بدون جانشین خط هافبک پرسپولیس است و به نظر می‌رسد در تیم کالدرون هم نقش کلیدی و اصلی را داشته باشد و یکی از نفرات ترکیب 11 نفره در هر دیدار این بازیکن است.

در کنار کمال در فصل گذشته شاهد حضور احمد نوراللهی بودیم که نقش و وظایفش با توجه به سیستم بازی پرسپولیس تعریف می‌شد. در جایی که سرخپوشان با دو هافبک دفاعی بازی می‌کردند نقش مکمل کمال را داشت و در برخی موافق هم هافبک وسط متمایل به راست سرخپوشان را ایفا می‌کرد که وظیفه توپرسانی به پشت محوطه جریمه حریف را ایفا می‌کرد و با توجه به توانایی‌های دفاعی همچنان کمک حال کمال هم بود.

نفر دیگر این خط پرسپولیس امید عالیشاه است که فصل قبل هافبک چپ پرسپولیس بود. عالیشاه معمولاً آمار خوبی در ثبت پاس گل برای سرخپوشان داشته و از نفرات مهم و کلیدی تیم محسوب می‌شود که در فصل گذشته در این پست رقیبی مثل مهدی ترابی داشت و کارش برای حضور در ترکیب اصلی سخت بود. حالا با اضافه شدن وحید امیری در این پست ترافیک سنگین‌تری از قبل ایجاد شده. به نظر می‌رسید با جذب امیری، عالیشاه از جمع سرخپوشان جدا شود ولی او هم قراردادش را روز گذشته تمدید کرد تا این معادله پیچیده‌تر شود. حالا در فصل جدید باید شاهد رقابت جذابی میانی ترابی، امیری و عالیشاه باشیم و اگر در نظر بگیریم که کالدرون با تغییر پست یکی از آنها مثل ترابی که قابلیت بازی در پست‌های دیگر را هم دارد بتواند 2 نفر را همزمان در ترکیب اصلی قرار دهد، حداقل یکی از این 3 نفر نیمکت نشین خواهد شد.

در سمت راست خط هافبک سرخپوشان هم اوضاع بهتر از سمت چپ نیست. فصل گذشته پرسپولیس از حضور احمد نوراللهی و در برخی دیدارها بشار رسن به عنوان هافبک راست استفاده می‌کرد و حالا در فصل جدید در کنار این دو بازیکن مدعی شاهد حضور فرشاد احمدزاده هم هستیم که پست تخصصی او هافبک و وینگر راست است و در این نقطه از زمین هم برای سرخپوشان شاهد رقابت سنگینی هستیم. ضمن اینکه مهدی ترابی هم قابلیت بازی در این سمت میدان را دارد.

در نهایت در پست هافبک هجومی و پشت مهاجم شاهد حضور سیامک نعمتی هستیم و در کنارش بشار رسن هم قابلیت بازی در این پست را دارد. با جدایی سروش رفیعی از جمع سرخپوشان ترافیک این پست کمی کاهش پیدا کرده ولی بازهم مشخص نیست کالدرون از کدام بازیکن استفاده خواهد کرد.

پرسپولیس 8 بازیکن مدعی حضور در ترکیب اصلی در خط میانی دارد که بنا بر سلیقه کالدرون و سیستم انتخابی او باید 3، 4 یا 5 نفر از آنها را به بازی بگیرد و در بهترین شرایط حداقل 3 بازیکن از این جمع پر ستاره نیمکت نشین خواهند شد.

این را هم باید در نظر گرفت که بازیکنان جوان خوبی در بین سرخپوشان حضور دارند که آنها هم قابلیت و توانایی بازی در این پست را دارند و قرار نیست یک فصل کامل نیمکت نشین شوند.

به هر جهت خط میانی سرخپوشان در فصل جدید با حضور نفرات مدعی پتانسیل به حاشیه رفتن را دارد و کنترل و مدیریت این جمع بستگی به هنر کالدرون دارد تا هم از نظر فنی بهترین ها را در ترکیب خود جا دهد و هم نیمکت نشینان ناراضی را کنترل کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها