کد خبر : 24898

خشم کالدرون از تلفن های شبانه!

خشم کالدرون از تلفن های شبانه!

اوضاع مالی نابسامان باشگاه پرسپولیس ، این روزها به یکی از مسائل اصلی فوتبال ایران بدل شده است . گرچه مشکلات مالی ، یکی از ارکان اصلی فوتبال باشگاهی و ملی ایران را تشکیل می دهند ، اما اتفاقات رخ داده در باشگاه پر طرفدار پرسپولیس حول مسائل مالی بازیکنان و کادرهای فنی این باشگاه ، در نوع خود بی مثال است و شاید نتوان در جستجو در تاریخ فوتبال ایران ، مشابهی برای این آشفتگی عجیب در یک باشگاه دولتی پیدا کرد .

به گزارش پارس فوتبال ، بعد از جدایی پر حرف و حدیث برانکو ایوانکوویچ سرمربی موفق و محبوب پرسپولیسی ها از این تیم ، با واکاوی جریانات پیش آمده بین برانکو و تیم مدیریتی باشگاه ، مشخص شد که یکی از مهمترین دلایل این جدایی ، مسائل مالی و ناراحتی شدید ایوانکوویچ از وضع نامناسب اقتصادی باشگاه پرسپولیس ، تحت مدیریت ایرج عرب بوده است .

پس از این جدایی ، پرسپولیسی‌ها که موفقیت نام این باشگاه برایشان در درجه اول اهمیت قرار داشت ، در انتظار جانشینی فرشته ی نجاتی برای رهایی کشتی پرسپولیس از طوفان سهمگین بی تدبیری مدیران وقت باشگاه خود بودند .

گابریل کالدرون ، نامی بود که می توانست مرهمی بر زخم های پرسپولیس بدون برانکو باشد .

اما این مربی آرژانتینی ، از همان روزهای نخست حضور خود در فوتبال ایران ، متوجه شد که مشکلات پرسپولیس ، بیش از آن چیزی است که مدیران این تیم برای او وصف کرده بودند و برای موفقیت در این باشگاه ، باید علاوه بر دانش فنی ، دارای ویژگی های دیگری نیز باشد .

بر اساس ادعای روزنامه خبر ورزشی ، یکی از مشکلات عجیبی که در چند روز پیش از این ، گریبان گیر کالدرون بوده و تمرکز این مربی آرژانتینی را بر هم زده  ، تماس بازیکن های پرسپولیس با او در ساعات مختلف شبانه روز است .

برپایه گزارش این روزنامه ، برخی از بازیکنان پرسپولیس در تماس های متعدد با سرمربی خود ، از او می خواهند تا طلب آن ها از مدیران باشگاه را برایشان وصول کند .

بازیکنان با تحت فشار قرار دادن کالدرون ، سعی در مجاب کردن این سرمربی تازه وارد پرسپولیس برای گرفتن طلب بازیکنان پرسپولیس از مدیریت این باشگاه داشته اند .

روزنامه خبر ورزشی همچنین مدعی می شود که مهدی ترابی ، اولین بازیکنی بود که این حرکت عجیب و غیر حرفه ای را بین ستارگان پرسپولیس باب کرده است .

ترابی در تماس تلفنی با کالدرون ، از او خواسته است تا آقای سرمربی،  طلب فصل قبل ستاره خود را از ایرج عرب بگیرد .

بعد از ترابی ، چندین ستاره دیگر باشگاه نیز ، با کپی برداری از حرکت او ، با تماس های متعدد با کالدرون ، خواسته های مشابه ترابی را از او داشته اند .

کار به جایی رسیده است  که گابریل کالدرون که در ظاهر از شخصیتی بسیار آرام و متین برخوردار است ، از تماس های شبانه روزی بازیکنان پرسپولیس به تنگ آمده و در دیدار حضوری با ایرج عرب ، قاطعانه خواستار برخورد با این رفتار ستارگان پرسپولیس شده است .

کالدرون از عرب خواسته تا صریحا به بازیکنان پرسپولیس بگوید که دیگر حق ندارند درباره مسائل مالی خود با کالدرون تماس بگیرند .

صرف نظر از این موضوع که این حرکت ستارگان پرسپولیس تا چه حد یک رفتار غیر حرفه ای از سوی یک بازیکنان فوتبال قلمداد می شود ، باید اذعان کرد که در این بین شاید بازیکنان مقصر این ماجرا نیستند و علت اصلی را باید در نبود ساز و کار مالی شفاف و حرفه ای از سوی مدیران یک باشگاه پر طرفدار دولتی جستجو کرد که باعث به وجود آمدن چنین اتفاقاتی در سطح اول فوتبال ما می شود .

آیا شان باشگاه بزرگ پرسپولیس این است که یک مربی خارجی ، روز و شب  و در کشاکش برنامه های آماده سازی تیمش برای حضور قدرتمند در رقابت های باشگاهی ، به دنبال تسویه طلب بازیکنان خود باشد ؟

آیا مدیران پرسپولیس باید بدقولی در عمل به وعده های مالی خود را به حدی برسانند که بازیکنان برای دریافت مطالبات خود از باشگاه ، دست به دامان سرمربی تیم شوند ؟

در نهایت و با توجه به این موضوع که اتفاقاتی از این دست در فوتبال ایران ، به هیچ وجه مختص یک باشگاه خاص مانند پرسپولیس نیست و تقریبا تمامی تیم های لیگ برتری فوتبال ایران ، کم و بیش با چنین مسائل غیر حرفه ای روبرو هستند ، امید است که دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی در فوتبال کشورمان نباشیم .

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها