کد خبر : 23800

ستاره جدید استقلال متولد شد

ستاره جدید استقلال متولد شد

استقلالی‌ها در طول لیگ برتر بازیکنان خارجی زیادی را در پست‌های مختلف به خدمت گرفتند. از دروازه تا خط حمله که فقط تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها موفق بودند و بین این‌همه فوتبالیست خوش تکنیک و خوش‌برورو در ذهن هواداران ماندگار شدند.

به گزارش ایلنا، بعد از آگوستین گیلائوری دفاع چپ گرجستانی که عملکرد نسبتاً قابل قبولی در استقلال امیر قلعه‌نویی داشت و در اولین قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر هم سهیم بود،بازیکنانی بد با کارنامه ضعیف نظیر رافائل گومز و جوئلسن داسیلوا برزیلی، سان جان اورسوویچ صرب و لئونارد کوئیکه کامرونی آمدند و بدون هیچ دستاورد خاصی هم رفتند.

محبوب‌ترین بازیکن خارجی استقلال و یکی از باکیفیت‌ترین آن‌ها فابیو جان واریو برزیلی بود که آبی‌ها در لیگ هشتم فاتح لیگ برتر شدند.بعد از جانواریو، یکی دیگر از خارجی‌های خوب و باکیفیتی که پا به استقلال گذاشت جی لوید ساموئل مدافع و هافبک انگلیسی و اصالتاً ترینیدادوتوباگویی بود. آبی‌ها با جی لوئید فقید در لیگ برتر دوازدهم سومین و آخرین قهرمانی خودشان را در لیگ برتر جشن گرفتند و تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا بالا رفتند.

سرور جباروف ستاره ازبکستانی فوتبال آسیا که 2 توپ طلا در کارنامه‌اش دارد دیگر بازیکن خارجی باکیفیت استقلال در تاریخ لیگ برتر بود. استقلال با جباروف قهرمان لیگ برتر نشد، اما جام حذفی را فتح کرد و در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ یکه‌تازی کرد و دربی را هم برد. در همان فصل ستاره دیگری کنار سرور حضور داشت که نقش بزرگی در موفقیت‌های آبی پوشان داشت.

مامه بابا تیام ماشین گلزنی سنگالی استقلال فقط با نیم‌فصل بازی آن‌چنان درخشید و در دل هواداران جا باز کرد که همچنان چشم‌انتظار بازگشت قهرمانشان هستند. بعد از تیام یک آفریقایی دیگر توانست خودش را در تیم منتخب خارجی‌های تاریخ باشگاه استقلال جا کند.

آیاندا پاتوسی که فقط با مبلغ 50 هزار دلار و به‌صورت قرضی راهی استقلال شد تا نیم‌فصل با پیراهن آبی بدرخشد. هرچند برخلاف دیگر خارجی‌های باکیفیت دست او از رسیدن به جام قهرمانی همراه با استقلال کوتاه ماند.هواداران هنوز ناکامی باشگاه در حفظ پاتوسی را فراموش نکرده‌اند و مشغول غر زدن به مدیران باشگاه هستند که یک غول آفریقایی و بی حاشیه و باکیفیت خنده به لب استراماچونی جدی و اخمو آورده است.

شیخ دیاباته آن‌قدر خوب است که بازیکنان استقلال به‌جای گلایه و مقایسه دریافت ریالی خودشان با هزینه‌های دلاری که برای خارجی‌های بی‌کیفیت می‌شود، با تعجب و تحیر از اخلاق خوب و توانایی‌های فنی این غول مهربان آفریقایی تعریف و تمجید می‌کنند. گویا قرار است بعد از ستاره‌هایی مثل جان واریو، جی لوید،جباروف و تیام و پاتوسی،استقلالی‌ها یک ستاره خارجی دیگر را در تیمشان تجربه کنند و برایش هورا بکشند.

بازیکنی که در 2 بازی درون تیمی به‌راحتی آب خوردن 6 گل می‌زند باید از تیام هم بهتر باشد! شیخ در نظم و انضباط هم برخلاف برخی از ستاره‌های خارجی لیگ برتری حتی از بازیکنان جوان استقلال هم منظم تر و گوش به فرمان تراست.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها