کد خبر : 23268

یک روز تو نخواستی، امروز پرسپولیس نمی‌خواهد

یک روز تو نخواستی، امروز پرسپولیس نمی‌خواهد

کلمات خبر روی ذهن خواننده سنگینی می‌کند: «سروش رفیعی در لیست مازاد قرار گرفت.» باورکردنی نیست هافبک خلاقی که کمتر از سه سال پیش بر سر جذبش جنگ بود و عادل فردوسی‌پور هر هفته با کلیپ لایی زدن‌هایش دل‌غشه می‌گرفت، حالا به همین آسانی در لیست خروج قرار بگیرد.

رسول بهروش با این مقدمه نوشت: او از فهرستی رانده شده که برخی از ساکنانش امثال ماهینی و ربیع‌خواه هستند.

عجیب‌تر اینکه حذف رفیعی در حالی رخ می‌دهد که سرخ‌ها هنوز با بشار رسن توافق نکرده‌اند و اگر قرار باشد هیچکدام از این دو بازیکن ماندگار نشوند، یک بحران بی‌سابقه در پست هافبک بازیساز رخ خواهد داد.

مجموعه این عوامل است که هواداران پرسپولیس را در حیرت فرو برده؛ حتی اگر آنها هیچ نمایشی درخشانی از سروش فصل گذشته به یاد نیاورند. در این بحبوحه اما دست‌کم یک نفر حق اعتراض ندارد؛ خود سروش!

بهتر است قبل از هر واکنشی، هافبک خوش‌اخلاق شیرازی به یاد داشته باشد که یک روز او پرسپولیس را نخواست و حالا نوبت پرسپولیس است که او را نخواهد. سروش اولین بار بین دو نیم‌فصل لیگ شانزدهم با قیمت بالا از تراکتورسازی به پرسپولیس منتقل شد.

این انتقال غیر از ابعاد فنی، برای مدیران پرسپولیس جنبه حیثیتی هم داشت؛ چه اینکه تراکتوری‌ها در کورس قهرمانی به شکل چراغ‌خاموش نوراللهی و عالیشاه را از پرسپولیس گرفته بودند و سرخپوشان پایتخت مترصد تلافی این ضربه بودند. به همین دلیل هم با همه شروط رفیعی موافقت شد؛ حتی شرط عجیبش برای بیرون آمدن شماره هفت علی پروین از بایگانی.

آن زمان شاید هیچ‌یک از هواداران حتی تصورش را هم نمی‌کردند بازیکنی که با این همه تشریفات نزول اجلال کرده و از همان هفته اول هم فیکس شده، از پرسپولیس به عنوان «پمپ بنزین» استفاده کند؛ جایی که فقط بشود با آن به مقصد رسید. سروش تنها یک نیم‌فصل در پرسپولیس ماند و بعد رفت قطر دنبال پول. یک شب علی پروین در حاشیه یک محفل خودمانی به مدیران وقت پرسپولیس گفته بود: «بابا دم‌تون گرم. شماره ما رو فقط به خاطر شش ماه لوطی‌خور کردید؟» و البته که آنها جوابی نداشتند بدهند. رفیعی پرسپولیس را بعد از صعود به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان، در اوج نیاز رها کرد و رفت و حالا هم پرسپولیس با او چنین می‌کند. هوادار هم حق انتخاب دارد؛ یا مثل دوران برانکو پای مربی و اصول حرفه‌ای فوتبال می‌ایستد و لذتش را می‌چشد یا مثل سال‌های نه‌چندان دور دنبال ناز و قهر بازیکن می‌رود و تاوانش را می‌دهد. والسلام!

منبع: بانک ورزش

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها