کد خبر : 22635

پرسپولیس زیر بار حکم کمیته انضباطی نمی رود؟

پرسپولیس زیر بار حکم کمیته انضباطی نمی رود؟

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس ضمن اعتراض به رأی کمیته انضباطی در پرونده دو بازی آخر این تیم مقابل سپاهان، گفت: هواداران ما حتی در ورزشگاهی که میزبانش بودیم مورد هجوم هواداران حریف قرار گرفتند.

به گزارش ورزش 11 - محسن خلیلی در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: ضمن احترام به اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باید بگویم نسبت به آن چه روی داد و همه شاهدش بودند احکام صادره برای دو بازی اخیر پرسپولیس و سپاهان مورد اعتراض جدی ما قرار دارد. یکی از برنامه‌های تلویزیونی بعد از آن بازی، همه اتفاقات را کامل نشان داد. از تخریب صندلی‌ها تا حمله به تماشاگران ما و حتی ضرب و شتم ماموران  نیروی انتظامی که شکل کاملا نگران کننده ای داشت.‌

وی ادامه داد: در بازی برگشت جام حذفی ،به دلیل تهدیدهای زیادی که صورت گرفته بود، خیلی از هواداران ما حتی جرئت حضور در اصفهان را نداشتند. بعضی با تمام آن اوصاف برای حضور در ورزشگاه اقدام کردند ولی با توجه به جو و برخوردهایی که وجود داشت مجبور به بازگشت شدند. ویدیوهای مختلفی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد چه برخوردهایی با تماشاگران پرسپولیس در بیرون ورزشگاه صورت گرفت. تعداد کمی هم که به عشق دیدن بازی تیم مورد علاقه‌شان قصد داشتند وارد ورزشگاه شوند،  کتک خوردند. خدا را شکر که ویدیوی همه این اتفاقات وجود دارد و کسی نمی‌تواند انکارش کند.

خلیلی خاطر نشان کرد: آیا برای کمیته انضباطی سؤال پیش نیامد که چطور بیشتر صندلی‌های جایگاه هواداران ما در آن بازی خالی بود؟ تماشاگران پرسپولیس در همه جای ایران، حتی در بازی‌های کم اهمیت هم ورزشگاه‌ها را پر می‌کنند، آیا طبیعی است که در نیمه‌نهایی جام حذفی به استادیوم نیایند؟ آیا قبل از همین دیدار در یک بازی دیگر شاهد پرشدن ورزشگاه فولادشهر توسط هواداران پرسپولیس نبودیم؟

نمی توانیم خودمان را گول بزنیم و بگوییم پرسپولیسی‌ها خودشان نخواسته‌اند به ورزشگاه بروند. اگر دلسوز فوتبال مملکت باشیم و بخواهیم جلوی اتفاقات بدتر را بگیریم، باید به این سوال‌ها جواب بدهیم. برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات لازم است برخورد جدی‌تری بشود.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: در همین بازی تهران جامعه رسانه ای شاهد بود تحریک ها در ورزشگاه چگونه شروع شد. در اصفهان، اتومبیل تعدادی از خبرنگاران و عکاسان، تخریب و حتی به آتش کشیده شد. دقیقا مثل همان سالی که خود من بازیکن تیم بودم و پرسپولیس قهرمان لیگ شد. آن سال هم در ورزشگاه آزادی، بعد از بازی با سپاهان اتومبیل خبرنگاران را تخریب کردند. معلوم هم شد که کار سپاهانی‌هایی بوده که از باخت تیم‌شان ناراحت شده‌اند.

بیرانوند را محروم کرده‌اند. سؤال من این است: رفتار او بدتر بود یا مصاحبه جنجالی بازیکن حریف که بنزین روی آتش ریخت و در بازی جام حذفی هم در طول بازی مدام در حال تحریک بازیکنان و هواداران بود؟ چرا باید بیرانوند چهار برابر او جریمه شود؟

مسئولینی که ربطی به باشگاه پرسپولیس ندارند، با مدیریت غلط‌شان در چینش و اختصاص سکوها باعث تشدید هیجانات شدند، آن وقت چرا پرسپولیس باید تاوان اشتباه آن‌ها را بدهد؟

از نظر بنده حکمی که کمیته انضباطی داده، به هیچ وجه عادلانه نیست. متاسفانه خواسته‌اند وسط ماجرا را بگیرند که کسی اعتراض نکند‌. البته این رفتار قابل پیش‌بینی بود. همان شب بازی با سپاهان در آزادی، یکی از برنامه‌های تلویزیونی تصاویر جالبی پخش کرد که به وضوح نشان می‌داد هواداران سپاهان چه رفتارهایی داشته‌اند‌. بعد از پخش این تصاویر، حتی مدیرعامل باشگاه سپاهان هم لحنش عوض شد و گفت رفتار هواداران تیمش را تایید نمی‌کند، با این وجود دوستی که از طرف کمیته انضباطی روی خط تلفنی آمده بود، گفت که این تصاویر تاثیری در رای کمیته نخواهد داشت! رای امروز را که دیدم معنی آن حرف را متوجه شدم!

مطمئن باشید باشگاه به این رأی ناعادلانه اعتراض خواهد کرد و از حق و حقوق باشگاه و هواداران عزیزمان کوتاه نمی‌آییم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها