کد خبر : 22628

خصوصیات جالب کالدرون سرمربی پرسپولیس

خصوصیات جالب کالدرون سرمربی پرسپولیس

در لیگ نوزدهم با یک پرسپولیس جدید مواجه می‌شویم. تیمی که دیگر برانکو را روی نیمکت خود ندارد و قطعاً مدل تاکتیکی و استراتژی اش در میدان با گذشته متفاوت خواهد بود.

به گزارش پارس فوتبال ، گابریل کالدرون خیلی زود توانسته کار را به دست بگیرد هرچند فعلاً در حال افزایش شناخت از بازیکنان است. او قرار است قبل از سفر به سمت ترکیه، گزارش کاملی در مورد بازیکنان مد نظرش به باشگاه بدهد و در مورد لیست خروجی، تصمیم نهایی را بگیرد.

در همین مدت کوتاه، اما بازیکنان با مربی جدیدی مواجه شده‌اند. کالدرون خوش‌اخلاق‌تر از برانکو به نظر می‌رسد. او تلاش می‌کند بیش از مرد کروات، هنگام صحبت با بازیکنان لبخند به لب داشته باشد و با هیجان بیشتری، برنامه‌های تاکتیکی خود هنگام تمرین را توضیح می‌دهد. گابریل کالدرون البته هنگام تمرین کاملاً جدی است. او فریاد‌های بلندی هم دارد و اتفاقاً دستیار اولی کنار خود می‌بیند که صدایش بلندتر از صدای خودش است! این دو نفر هنگام تمرینات تاکتیکی، با فریاد‌های خود به تشویق بازیکنان می‌پردازند.

کالدرون، اما عادتی دارد که برای پرسپولیسی‌ها جالب است. او هر روز حدود ساعت ۷ از خواب بیدار می‌شود و حدود ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه به ورزشگاه شهید کاظمی می‌رسد. از همان زمان، کار برای کالدرون و همکارانش آغاز می‌شود. آن‌ها به آنالیز بازیکنان می‌پردازند و طراحی تمرین می‌کنند. همچنین رسانه‌ها رصد می‌شوند و اخبار تیم مورد بررسی قرار می‌گیرد که بخشی از آن، خواندن مصاحبه بازیکنان و پیشکسوتان است. همچنین شنیدیم او تلاش دارد تا یک‌سری از کلمات عادی و جملات ساده فارسی را برای ارتباط بهتر با بازیکنان یاد بگیرد.

کار‌های عادی قبل از شروع تمرین نیز توسط کالدرون انجام می‌شود. شخصاً میزان وزنه‌ها برای هر آیتم تمرینی را چک می‌کند، توپ‌ها را قبل از تمرین تست می‌کند، توپ‌های تمرینی باید تعداد خاصی باشند، لباس اعضای کادر فنی باید یکدست و پیراهن بازیکنان نیز یکدست باشد. کالدرون روی نظم تمرینی تأکید زیادی دارد؛ وقتی برای اتمام یک آیتم سوت می‌زند، هیچ بازیکنی نباید کار اضافه انجام دهد. او همچنین خودش برای چیدن کنز و موانع در نقاط مختلف زمین اقدام می‌کند و انتخاب زوج‌های تمرینی را برعهده دارد. دقیق شدن روی جزئیات، از علاقه‌مندی‌های کالدرون است و تلاش دارد این حساسیت را به تیم منتقل کند.

بدن ورزیده این مربی نیز سوژه بازیکنان است. او در تمام بخش‌های تمرینی، نفس به نفس بازیکنان کار را دنبال می‌کند و حتی هنگام کار با وزنه، شاگردانش را تنها نمی‌گذارد. همه دستیارانش هم باید در این مراحل تمرین، حضور پررنگی داشته باشند. وقتی بازیکنان شوخی می‌کنند، کالدرون از آن فضا فاصله می‌گیرد و البته هنگام صحبت‌هایش، بدون لبخند حرف نمی‌زند. یکی از بازیکنان تیم برای‌مان تعریف کرد:

«آدم زحمتکش و مربی ساده‌ای است. خیلی زود با او رفیق شدیم ولی فکر می‌کنم در اردوی ترکیه شرایط خیلی سخت شود، چون مجبوریم صبح زود همراه با کالدرون و همکارانش از خواب بیدار شویم و تمرین را شروع کنیم!»

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها