کد خبر : 22611

نگاهی به عجیب ترین لیست دعوت شدگان تیم ملی

نگاهی به عجیب ترین لیست دعوت شدگان تیم ملی

مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی و جدید تیم ملی ایران، پیش از ورودش به تهران، ساعاتی پیش به طور رسمی لیست جدید 23 نفرۀ دعوت شده به اردوی یوزها را منتشر کرد که همچون یک شوک مخاطبین تیم ملی را متعجب ساخت.

ورزش 11 -  با وجود آنکه مارک ویلموتس بلژیکی بیش از 1 ماه است که سکان هدایت تیم ملی را برعهده گرفته است، به جرئت می‌توان گفت که او با وجود علم بالا و هوش قدرتمندی که دارد، هنوز نتوانسته شناخت کافی را از تمام پتانسیل فوتبال داخلی‎‌مان پیدا کند.

این مسئله یک امری کاملاً بدیهی و عادی است و هیچ نقد و فشاری نیز نمی‌توان بر این مربی وارد کرد که چرا در این مدت کم، نتوانسته به وضعیت فوتبال ایران اشراف کامل پیدا کند، چرا که کارلوس کی‌روش در مدت زمان بیش از 8 سال، نتوانست به شناخت کامل دست پیدا کند و نمی‌توان انتظار داشت که ویلموتس در بازۀ زمانی کمتر از 2ماه به آن دست پیدا کند.

مارک ویلموتس
مارک ویلموتس

 

مسئله‌ای که در ارتباط با تیم ملی، ذهن بسیاری از فوتبال‌دوستان را به خود مشغول کرد، لیست عجیب و کم‌سابقه‌ای بود که ویلموتس برای اردوی آماده‌سازی یوزها به اردوی پیش‌رو دعوت کرد تا 23 بازیکن عمدتاً ناشناخته در لباس تیم ملی، فرصت حضور در تمرینات و ارزیابی شدنشان فراهم شود که در نگاه اول مسئله‌ای کاملا زیبا و اصولی و کارآمد است، اما سوالی که اینجا به وجود می‌آید، این است که آیا اصلاً ویلموتس به همان 23 نفری که از دوران مربیگری کی‌روش در تیم ملی باقی‌مانده‌اند شناخت لازم را پیدا کرده که امروز به سراغ گزینه‌های دوم و سوم رفته است؟!

 

به طور مثال، محمد انصاری مدافع پرسپولیس که به تازگی از بند مصدومیت شدید پارگی رباط رها شده و بیش از 7 ماه را به دور از میادین بوده است، به اردوی تیم ملی دعوت شده است و اسامی در این لیست غایب هستند که عملکردشان در سطح گزینه‌های دوم و سوم، کاملاً قابل قبول بوده است، افرادی چون: مهدی مومنی، محمد قاسمی نژاد و حتی حسین بیت‌سعید، دروازه‌بانانی موفق چون کوروش ملکی و حامد فلاح‌زاده در این لیست نادیده گرفته شده‌اند، اما دیده می‌شود که احمد گوهری که بیش از نیمی از فصل را بر روی نیمکت نشسته بود به اردوی یوزها دعوت شده است و می‌توان به خوبی لمس کرد که ویلموتس با حضور کوتاه مدتش به هیچ وجه نمی‌توانسته اینچنین به سراغ فصل گذشتۀ فوتبال ایران رفته باشد و چنین ذره‌بینی را بر روی این اسامی قرار داده باشد!

مارک ویلموتس
مارک ویلموتس

 

قسمت کاملاً شک برانگیز این ماجرا اینجاست که پیمان رنجبری، شهریار مغانلو دو ستارۀ فصل گذشتۀ لیگ دسته اول به اردوی تیم ملی راه یافته‌اند! بازیکنانی که به هیچ عنوان در زاویۀ دید ویلموتس و دستیارانش قرار نداشتند و مشخصاً می‌توان ادعا کرد که اصلا این سرمربی بلژیکی نگاهی به لیگ دسته یک نداشت، اما حالا دو نماینده از آن در لیست دعوتی او دیده می‌شود تا شائبۀ سنگینی مبنی بر دخالت برخی افراد در لیست دعوتی ویلموتس، مطرح بشود! چرا که او به شکلی عجیب، به سراغ لیستی رفته است که از هیچ قانون و منطقی پیروی نکرده است!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها