کد خبر : 20687

پشت پرده پولی که در استقلال گم شد

پشت پرده پولی که در استقلال گم شد

هنوز برای خیلی‌ها عجیب است که چرا سیدرضا افتخاری، مدیرعامل سابق استقلال در قرارداد امید نورافکن با شارلوا از باشگاه بلژیکی حق رشد نگرفت و یکجور‌هایی این بازیکن را مجانی به آن‌ها داد.

به گزارش خبر ورزشی ، امید نورافکن تابستان سال گذشته فقط در ازای پرداخت ۵۰ هزار دلار به باشگاه بلژیکی رفت، این در حالی است که طبق قانون باید شارلوا ۲۰۰ هزار دلار به استقلال پرداخت می‌کرد. مدیریت فعلی استقلال منتقد این مسئله بودند و تأکید داشتند حتی افتخاری در نامه‌ای به باشگاه شارلوا اعلام کرده بود نیازی نیست پول حق رشد این بازیکن را بدهید و پرداخت همان ۲۰۰ هزار دلار کافی است. چنین اظهار نظری باعث شد جنجال به راه بیفتد و خیلی‌ها افتخاری را سیبل قرار دهند و حتی او را متهم کنند. نکته اینجا بود که مدیرعامل سابق استقلال هم با سکوت عجیبش باعث شد به شایعات دامن زده شود.

حالا، اما یکی از مسئولان سابق استقلال درباره این پرونده جنجالی توضیحاتی می‌دهد. امید نورافکن سال قبل از جدایی از آبی‌ها با باشگاه بلایای برزیل ،  همان باشگاهی که رابسون جانواریو را در اختیار داشت، توافق کرد. یعنی باشگاه استقلال لحظه آخر متوجه این توافق شد. مدیران استقلال هم شبانه به خانه او رفتند و در آنجا با این بازیکن و ایجنتش جلسه‌ای داشتند. آن‌ها برای باشگاه شرط کردند در صورتی قراردادش را تمدید می‌کند که استقلال در انتقال بعدی اش دیگر حق رشد نخواهد. افتخاری و توفیقی، مدیر و معاون استقلال هم تنها برای آنکه این بازیکن را حفظ کنند، تن به چنین موضوعی دادند، در حالی که آبی‌ها همان زمان هم می‌توانستند بابت انتقال نورافکن حق رشد بگیرند. بعد که ماجرای شارلوا پیش آمد، نورافکن به افتخاری گفت یادشان نرود که چه قولی داده بودند. حتی روایت است که آن‌ها قول و قرارشان را مکتوب هم کردند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها