کد خبر : 20282

ناگفته های ماجرای اخراج کریمی توسط دنیزلی

ناگفته های ماجرای اخراج کریمی توسط دنیزلی

مصطفی دنیزلی یکی از مربیان مهم فوتبال ایران از زمان شروع لیگ برتر بوده است او اما در کنار بازی های جذاب و تهاجمی که تیم هایش انجام دادند با چالش هایی نیز مواجه بوده است.

به گزارش" ورزش سه" بازی های تهاجمی و فوتبال زیبا از مشخصه های اصلی تیم های مصطفی دنیزلی هستند. او البته به آن دسته مربیانی تعلق دارد که خیلی علاقمند به داشتن تیم های شلوغ نیستند و اصولا تیمش را با 15 -16 بازیکن اصلی برای یک فصل می بندد و شاید به همین خاطر است که در فصولی مثل لیگ ششم که پرسپولیس با مصدومیت های پیاپی مواجه شد، تیم او کمبود بازیکن داشت. با این وجود اما دنیزلی همیشه پایه تیمش را براساس نظم و انضباط درون تیمی بنا کرده و به همین دلیل است که در کارنامه حضورش در فوتبال ایران ، بازیکنان متعددی را از تیم کنار گذاشته است. از خداداد عزیزی تا کریم باقری او حتی بازیکنانی با این کیفیت را نیز به دلیل بی نظمی کنار گذاشته است.

 

اخراجی های دنیزلی

 

اولین بازیکنان اخراجی دنیزلی در فوتبال ایران در همان تیم پاس تهران بودند. دنیزلی همانطور که گفته شد یک مربی مبتنی بر مدیریت و انضباط درون تیمی است. او خودش مرد اول تمرینات است و همه چیز از جمله رفتار و گفتار بازیکنان را زیر نظر دارد از همین رو در سال 84  با خدادادعزیزی دچار مشکل شد و این موضوع در نهایت بعد از بازی با الزورا عراق  شکل علنی به خود می‌گیرد. دنیزلی در کنفرانس خبری این بازی اعلام کرد که خداداد را کنار گذاشته است. او سپس نیما نکیسا و سه بازیکن دیگر پاس را از ترکیب تیم کنار گذاشت. 

 

در پرسپولیس و اولین دوره حضورش او محمدرضا مامانی و کریم باقری را به دلیل بی انضباطی در تمرین کنار گذاشت اما هرچند وساطت ها برای بازگشت باقری در نهایت منجر به بازگشت هر دو بازیکن شد. او اما مدتی بعد مامانی را به همراه صلاح حسن، فراز فاطمی، داریوش رضائیان و حسین بادامکی از تیم کنار گذاشت. در دومین مقطع حضور او در پرسپولیس نیز اخباری درباره اختلافش با علی کریمی ستاره محبوب پرسپولیسی ها به گوش رسید و حتی خبر رسید که دنیزلی شماره 8 را اخراج کرده است هرچند دنیزلی این کار را در نهایت نکرد و در لیستی که به باشگاه داد نام کریمی را نیز قرار داده بود.

 

 

گرد و خاک بعد از شام دریایی

 

اما بین علی کریمی و مصطفی دنیزلی اختلافی به وجود آمده بود. البته که در آن زمان گفته می شد که کریمی اصولا رابطه خیلی محترمانه ای با دنیزلی دارد اما اخباری هم به گوش می رسید که غرولندهای جادوگر به خاطر نوع تمرینات به گوش سرمربی رسیده است. با این وجود قبل از بازی با الهلال عربستان و در اردوی پرسپولیس در قطر اتفاقاتی افتاد که می توانست رابطه این دو نفر را به تلخ ترین شکل به پایان برساند. سفارت ایران در قطر میهمانی شام دریایی برای پرسپولیسی ها تدارک دیده و آن ها را دعوت می کند اما علی کریمی بعد از پایان شام و در حالی که هنوز سفیر برای سخنرانی و دیدار با اعضای تیم نیامده میز شام و سالن را ترک می کند.

 

شام تمام می شود و بازیکنان در اتوبوس برای عزیمت به هتل نشسته اند که دنیزلی وارد اتوبوس شده ، در وسط می ایستد و علی کریمی را خطاب قرار می دهد. او علی کریمی را صدا می‌کند اما کریمی که نشان می داد سرگرم آیپدش است سرش را بالا نیاورد. این موضوع دنیزلی را عصبانی کرد و به کریمی گفت:« هی با توهستم...» و بالاخره توجه جادوگر جلب شد. دنیزلی از کریمی با همان حالت پرسید که چرا میز شام را زودتر از دیگران ترک کرده است و شماره هشت نیز با همان بیان خاص خودش می گوید که چون شامش تمام شده بود سالن را ترک کرده است. دنیزلی همانجا به محمدزادمهر سرپرست پرسپولیس می گوید که کریمی باید وسایلش را جمع کرده و به تهران برود. 

 

می گویند دنیزلی با کریمی مشکلی نداشت و از اینکه ستاره بزرگ تیمش را اینچنین اخراج کرده بود نتوانست شب تا صبح بخوابد. باشگاه خیلی زود جلسه ای ترتیب می دهد تا این مشکل را حل کند و زمانی که کریمی برای عذرخواهی می آید دنیزلی اجازه نمی دهد او کامل عذرخواهی کند و او را در آغوش می گیرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها