کد خبر : 20220

آخرین برادر طلایی هم از استقلال رفت

آخرین برادر طلایی هم از استقلال رفت

تصمیم جدایی از استقلال برای مهدی رحمتی چندان ساده نبوده است اما این دروازه بان پرسابقه فوتبال ایران در نهایت تیم جدیدی را برای ادامه فوتبال حرفه ای انتخاب کرده است.

به گزارش ورزش سه، از زمان کشف مهدی رحمتی در فوتبال ایران درست هجده سال می گذرد. زمانی که او با پیراهن مشکی ساده در ترکیب فجرسپاسی شروع به دفع پنالتی بازیکنان حریف کرد. آن وقت ها که بازی های لیگ در شهرستان ها عکاس و تصویربردار چندانی را هم در خود نمی دید ماه ها طول کشید تا رحمتی بعد از مهار اولین پنالتی تصویر خود را در یک روزنامه ورزشی دوازده صفحه ای دید. عکسی روی یک متن نه چندان بلند که به درخشش این دروازه بان ناشناخته فوتبال ایران پرداخته بود.

برای رحمتی اما زمان خیلی سریعتر از انتظار گذشت و دو سال بعد او ذخیره ابراهیم میرزاپور و دروازه بانی بود که قصد پیوستن به استقلال را داشت. گلری با مشخصه سیو در هرمسابقه که حالا هدبندی هم به سر می بست چهره اش با موی بلند و سبیل کم پشت متمایز می شد. او البته پیش از استقلال به سپاهان پیوست و جانشین آرمناک پطروسیان بزرگ شد. اما در حالی که همه چشم ها به او بود در بازی اول با پیراهن سپاهان چهار گل از سایپا خورد تا فصلی سخت منتظرش باشد. او که جوان و کم تجربه بود و به اصطلاح گلرها هنوز کم گل خورده بود بعد از مدتی سایه یک رقیب اروپایی(کمیل سوسکو) را هم کنار خود دید. رحمتی بعد از یک فصل از سپاهان به استقلال رفت و بعد از شروع فوق العاده فصل به دلیل اشتباه مهلک در دربی جایش را در استقلال از دست داد تا به مس کرمان برود؛ جایی که نقطه شروع او برای اوج گیری در فوتبال ایران بود.

رحمتی که در همه این سال ها ذخیره ابراهیم میرزاپور بود در جام ملت های آسیا هم با تیم ملی به مالزی نرفت؛ اما با نمایش نامطمئن چهره هایی مثل حسن رودباریان و وحید طالب لو نوبت به او رسید. البته تغییرات تیم ملی هم به سود رحمتی شد تا او ضمن درخشش در مس کرمان به شماره یک تیم ملی در دوران علی دایی بدل شود.

رحمتی در همین احوال سپاهان را برای ادامه فوتبال انتخاب کرده بود و دو فصل درخشان را زیرنظر امیرقلعه نویی تجربه کرد و با دوقهرمانی دوباره به استقلال برگشت؛ این بار در هیات بهترین گلر ایران. او با استقلال خوب شروع کرد اما در شرایطی که آبی ها پرشانس ترین تیم برای قهرمانی به نظر می رسیدند بازهم سپاهان بود که جام را بالای سر برداگر چه استقلال با درخشش او به مقام قهرمانی جام حذفی رسید؛ در مسابقه ای دراماتیک مقابل شاهین که رحمتی با پیراهن سبز ناصرحجازی پنالتی سرنوشت ساز حریف را مهار کرد. با این حال دوری رحمتی از عنوان قهرمانی همین یک فصل بود و او با بازگشت امیرقلعه نویی به استقلال با تیمی پرستاره جام را در انتهای فصل به آغوش کشید. جامی که آخرین قهرمانی رحمتی در فوتبال ایران است.

او از آن سال یک بار دیگر از استقلال به پیکان رفته اما با حضور پرویز مظلومی به عنوان سرمربی دوباره به استقلال بازگشته و حالا که جمع آبی ها را یک بار دیگر ترک می کند با رکوردهای فردی و تیمی جایگاهی در فوتبال ایران دارد که مختص خود او است. البته رحمتی هرگز به دور از حاشیه و ماجرا نمانده. مهمترین مساله  به او به نامه خداحافظی اش از تیم ملی بازمی گردد و بعد، داستان یکی دو ساله اخیر با سیدحسین حسینی. با این حال رحمتی از نظر آماری و فنی همچنان یکی از بهترین های ایران است و حضورش در هر تیمی جالب توجه و هیجان انگیز خواهد بود.

گلر سابق تیم ملی اگر چه با پدیده قراردادی رسمی امضا نکرده اما توافقش به منزله جدایی از استقلال بعد از یک دوره کمابیش یک و نیم دهه ای است. او به بزرگان همیشگی استقلال تعلق دارد؛ نسلی که برای این تیم افتخار آفریدند و سه بارقهرمان لیگ برتر شدند و اغلب در کورس قهرمانی لیگ حاضر بودند. بازیکنان طلایی مثل مهدی ، پیروز ، پژمان، امیرحسین ،حنیف، مجتبی، آندرانیک، خسرو، فرهاد، آرش و...که البته اغلبشان با هم اختلاف نظر و جبهه دارند.

وینفرد شفر در نامه آخرش به هواداران استقلال از رحمتی ، حیدری و منتظری خواسته بود باهم رفتاری برادرانه داشته باشند. تقاضای عجیبی که اگر یک خارجی آن را از ما مطرح نمی کرد هرگز به زبان ما نمی چرخید. شاید برای او مثل هواداران استقلال عجیب باشد که این ستاره های دوست داشتنی بعد از سال ها افتخار و بودن در پیراهن یک تیم چنین دور از هم باشند. اختلافی که دامان همه این ستاره ها را گرفته و با جدایی اینچنینی  سیدمهدی رحمتی کامل می شود البته هرطور که حساب کنید فشار به رحمتی از سوی برخی طرفداران متعصب نامنصفانه بوده است. دیروز یکی از همین پیج ها (که دردسر جدید فوتبال ایران هستند) برای جدایی رحمتی نظرسنجی گذاشته بود.این بی وفایی و بی اعتبار کردن کارنامه یک بازیکن بزرگ و کم نظیر در تاریخ فوتبال ایران است .چیزی که هواداران فوتبال در کشورهای دیگر آن را انجام نمی دهند.جالب اینکه در این روزها بارها شنیده شد رحمتی با استقلال قرارداد  دوساله جدیدی خواهد بست که این اتفاق رخ نداد.

برای رحمتی یک بازی خداحافظی یا قدردانی از سمت باشگاه حداقل حق او است. حتی اگر به زعم خیلی ها برخی اتفاقات درون تیمی این سال ها متوجه وی باشد که البته در این صورت هم باشگاه و سرمربی جوابگوی اولند.

آیا رحمتی از استقلال می رود؟ آیا او را در فصل آینده با پیراهن پدیده خواهیم دید؟

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها