کد خبر : 19813

نقص بزرگ و آشکاری که در استقلال وجود دارد

نقص بزرگ و آشکاری که در استقلال وجود دارد

تیم فوتبال استقلال که پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا می‌باشد، دارای سیاستی نادرست و سیستمی معیوب در بخش رسانه‌ای است و همین امر حاشیه‌هایی را برای آبی‌های ایران بوجود آورده است.

به گزارش مهر، باشگاه استقلال به عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران علاوه بر نقایصی که در مدیریت و بخش فنی خود داشت و دارد، در حوزه اطلاع رسانی و تبیین ساسیت های رسانه ای هم با نقایصی مواجه است که بر حاشیه های این باشگاه افزوده و اوضاع آشفته ای را برای هواداران ایجاد کرده است.

طبیعی است که رسانه‌های رسمی برای کسب خبرهای دقیق و درست از تیمی مانند استقلال باید با مدیران و مسئولان این باشگاه در ارتباط باشند. اما این اتفاق در سالهای اخیر به بدترین شکل ممکن رخ داده و در روزهایی که قرار است قرارداد سرمربی جدید این تیم نهایی شود، بدتر از قبل مدیریت شده است.

خلاصه مکالمات خبرنگار مهر در روز گذشته بابت کسب خبر رسمی در خصوص سرمربی جدید استقلال از منابع رسمی و مدیران باشگاه استقلال به شرح زیر است:

- مدیر اول؛ عدم پاسخگویی به تماس های مکرر.

- مدیر دوم؛ بنده به هیچ وجه از اتفاقات داخل باشگاه خبر ندارم و فقط آقایان فلانی و فلانی از اتفاقات خبر دارند.

- مدیر سوم؛ دقیقاً تکرار گفته‌های مدیر دوم.

- مدیر چهارم؛ تصمیم گرفته‌ام به تماس خبرنگاران پاسخ ندهم تا ناچار نشوم اخبار باشگاه را به آنها بدهم.

- مدیر پنجم؛ در دسترس نمی باشد.

و اینگونه هست روند کسب خبر (سالم) خبرنگار یک خبرگزاری رسمی از مدیران باشگاهی که خود را یکی از حرفه‌ای ترین و بزرگترین باشگاه‌های ایران دانسته و مدعی‌اند که بیست الی سی میلیون هوادار دارند. بیست - سی میلیون هواداری که حق شان کسب اطلاع از مسائل تیم هست و رسانه‌های رسمی و نه مجازی را پل‌های ارتباطی بین باشگاه و خود می‌دانند.

استقلال که از پرهوادارترین و پرافتخارترین تیم‌های آسیا به شمار می‌رود، با اختلاف نسبت به همه تیم‌های لیگ برتری از معیوب‌ترین چرخه رسانه‌ای استفاده می‌کند. سیاستگذاری رسانه‌ای در استقلال مشکلات زیادی دارد و کمترین تعامل با رسانه‌های رسمی در این باشگاه وجود دارد.

در سالهای گذشته تنها در برخی مقاطع و به فراخور روابط برخی از مدیران با رسانه‌ها اخبار این تیم از زاویه دید مدیر مربوطه منتشر می‌شده است.

سیاستگذاران در باشگاه استقلال شرایط را به سمتی برده‌اند که حالا اغلب رسانه‌های رسمی کمترین تعامل را با آنها دارند و اصحاب رسانه ناچارند تنها بر پایه حدس و گمان بسیاری از مطالب، تحلیل‌ها و گزارشات خود را بنویسند.

با رصد کردن اخبار استقلال در رسانه‌های رسمی به اخبار ضد و نقیضی برخورد می‌کنیم که ناشی از همین کم اطلاعی اصحاب رسانه می‌باشد. بسیاری از این اخبار، تحلیل‌ها و گزارشات به صورت ناخواسته منشاء مشکلاتی هم برای این باشگاه می‌شوند.

در حالی باشگاه استقلال در سالهای اخیر از ضعف در سیستم رسانه‌ای و عدم تعامل با رسانه‌های رسمی لطماتی دیده، که رقیب سنتی آنها پرسپولیس، به نحوی مطلوب از فضای رسانه‌ای استفاده کرده و با همسو کردن رسانه‌ها با سیاست‌های باشگاه، به نسبت استقلال از فضایی امن تر در رسانه سود می‌برد.

البته در این میان شاید کمترین قصور با فردی باشد که رسماً مدیریت رسانه را در باشگاه استقلال بر عهده دارد. مدیر رسانه‌ای در باشگاه استقلال تنها مجری سیاست‌های رسانه‌ای این باشگاه است و خود کمترین نقش را در سیاستگذاری رسانه‌ای دارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها