کد خبر : 19656

فلسفه کنار گذاشتن بازیکنان از تیم ملی توسط ویلموتس مشخص شد

فلسفه کنار گذاشتن بازیکنان از تیم ملی توسط ویلموتس مشخص شد

سرمربی بلژیکی تیم ملی ایران می‌گوید به دنبال کنار گذاشتن بازیکنی از تیم ملی نیست و تنها سطح بازی آن‌ها برای او مهم است.

ورزش سه، مارک ویلموتس بعد از برد پر گل تیم ملی ایران برابر سوریه مقابل خبرنگاران قرار گرفت و گفت: امروز بازی خوبی را شاهد بودیم. من یک تیم منسجمی را در ایران دیدم. آنچه که مهم بود این بود که توانستیم در تمامی خطوط دفاعی میانی و تهاجمی بسیار خوب عمل کنیم. در خط دفاعی خوب بودیم. اگر چه در زمان بازگشت مطابق انتظار من نبود اما باز به حمله خوب اضافه شدند. ابراهیمی خوب توپ را پخش کرد. گل‌های خوبی را زدیم. جا دارد از تماشاگرانی که به ورزشگاه آمدند تشکر کنم. در بین آن‌ها چند بازیکن سابق تیم ملی هم بودند که این موضوع حرکت زیبایی است که پیشکسوتان و بازیکنان سابق تیم ملی در کنار تیم باشند و روحیه بدهند و به تیم کمک کنند.

سرمربی بلژیکی تیم ملی ایران در ادامه گفت: بحث مهم دیگر این بود که خیلی از بازیکنان چهار، پنج هفته بازی نکرده بودند اما امروز با تلاش خود خوب بازی کردند. کریم انصاری‌فرد خیلی تلاش کرد و دوندگی داشت. اگر چه گل نزد اما خوب بود. الزامی نیست که در هر بازی گل بزند. سعی کردم از همه تعویض‌هایم استفاده کنم و زمان بازی را مدیریت کنم و به بازیکنان دیگر میدان بدهم. ما چند روز دیگر با کره جنوبی هم بازی داریم و خستگی و مسافت طولانی هم وجود دارد. تلاش کردیم آمادگی جسمی بازیکنان را مدنظر قرار دهیم. مطمئناً در بازی بعد هم با همین سیستم به میدان می‌رویم.

ویلموتس درباره نزدیکی خط هافبک به خط حمله و افزایش اشتباهات خط دفاعی در این دیدار گفت: البته این به تناسب بازیکنانی است که در اختیار داریم و می‌توانیم بر اساس آنان بازی را مدیریت کنیم. همان‌طور که در بازی دیدید، سعی کردیم هافبک‌ها نفوذ کنند و به مهاجم‌ها کمک کنند. به خاطر همین است که می گویم کریم انصاری‌فرد خوب بازی کرد. او مدام روی حریف فشار آورد و پرسینگ را از خط دفاعی ایجاد کردیم و ما توانستیم موج حمله را آن‌جا حفظ کنیم. دو وینگر ما هم به خوبی به مهاجمان کمک کردند. امروز دیدید که مهاجمان ما خوب بازی کردند. نکات خیلی مختلفی در این بازی بود. در کل از بازی راضی هستم اما باید فیلم بازی را ببینم و آنالیز دقیق‌تری داشته باشم.

وی درباره برگزاری نشست با برخی از بازیکنان تیم ملی برای خداحافظی از تیم ملی ایران اظهار کرد: مطمئناً من کسی را کنار نخواهم گذاشت به این دلیل که قبلاً در تیم ملی بوده؛ بلکه من به سطح بازی آنان نگاه خواهم کرد تا ببینم چه کسانی در تیم ملی هستند یا خیر. من در بلژیک هم بازیکن مصدوم نداشتم و توانستم یک بازیکن مسن را بازی دهم و نتیجه خوبی بگیریم. سن و سال معیار مناسبی برای کنار گذاشتن بازیکنان نیست.

سرمربی تیم ملی ایران درباره برگزاری اردو در تیرماه و تأثیر این موضوع در آماده‌سازی تیم ملی ایران گفت: از آنجایی که وقتی وارد کشوری می‌شویم که شناخت کمی از بازیکنان دارم، بهتر است از تمام پتانسیل‌ها استفاده کنیم تا بهترین شناخت را داشته باشیم و بهترین‌ها را دعوت کنیم. من دوست دارم بازیکنان زیر ۲۳ سال را بررسی کنم. امروز بازیکن زیر ۱۸ سال وارد زمین شد و گل زد. من با ساکت صحبت کردم که بازی‌های مختلف برگزار کنیم که ترکیبی از تیم ملی با بازیکنان در رده‌های سنی مختلف داشته باشیم تا در پست‌های مختلف بازیکنان زیادی داشته باشیم. مثلاً در پست دفاع چپ فقط میلاد محمدی و چند بازیکن دیگر را دارم. امیدوارم چنین اردویی برگزار شود. این اردو به ما کمک خواهد کرد. من با استفاده از امکانات لوکس و اردویی موافقم. می‌توانیم بازیکنان مختلفی را از این طریق شناسایی کنیم و داشته باشیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها