کد خبر : 19004

این صندلی به کسی وفا نمی کند آقای سرمربی!

این صندلی به کسی وفا نمی کند آقای سرمربی!

نیمکت‌های متزلزل لیگ برتر ایران، این روزها شدیداً احساس خطر می‌کنند، چرا که مربیان بدون باشگاه حسابی خطرساز شده‌اند و بسیاری از معادلات را برهم زده‌اند.

ورزش 11 - فصل نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران، هرگز از هیچ قانون و از هیچ الگویی تبعیت نکرده و در خود انواع و اقسام مسائل نه‌چندان طبیعی را جای داده تا در آستانۀ باز شدن این پنجرۀ نقل و انتقالاتی، شایعات باز هم بالا بگیرد و حتی محبوب‌ترین‌ها نیز برای جایگاه خود، امنیتی را قائل نشوند، این ماجرا در روزهای اخیر، بیش از آنکه بازیکنان را تحت الشعاع قرار بدهد؛ یقۀ مربیان را گرفته و نیمکت‌های متزلزل را دچار شبهاتی کرده است!

افشین قطبی
افشین قطبی

افشین قطبی سرمربی فصل گذشته فولاد خوزستان که به عنوان یک مربی کلاس بالا در لیگ برتر شناخته می‌شود؛ این روزها به تمام باشگاه‌های بزرگ لیگ لینک داده می‌شود و بیش از هر باشگاهی، دائماً به تراکتور و تی‌تی‌ها مرتبط جلوه داده می‌شود تا با وجود تکذیب طرفین از هرگونه مذاکره برای همکاری، باز هم حواشی دست از سر آنها برندارد و همچنان قطبی سرمربی احتمالی فصل بعد تراکتور معرفی شود.

نکتۀ جالب این ماجرا اینجاست که وقتی قطبی و تراکتور با تکذیبیه‌های رسمی از یکدیگر دور می‌شوند، شایعات به سویی دیگر هدایت می‌شوند و به دفعات دیده شده که حتی قطبی سرمربی احتمالی تیم ملی، پرسپولیس، سپاهان و یا پدیده معرفی شده است تا بدون باشگاه بودن امپراتور و نیمکت‌هایی که بوی جدایی می‌دهند، خوراکی خوشمزه را برای بازار داغ شایعات حاصل کنند.

علی دایی
علی دایی

در پشت این ماجراها، نکته‌ای تلخ وجود دارد که در هیاهوی رفتن‌ها و یا نرفتن‌ها گم شده است! "نبود امنیت شغلی مربیان" اتفاقی است که نه به‌واسطۀ قراردادها و نه به‌واسطۀ نتایج، بلکه به‌واسطۀ حواشی ایجاد می‌شود تا هر مربی لیگ نیز برای نشستن بر روی نیمکت هر باشگاهی، گزینه‌ای ایده‌آل باشد! از علی دایی که امروز جایگزین برانکو لحاظ می‌شود گرفته تا قطبی که هر روز به باشگاه تراکتور نزدیک و دوباره دور می‌شود و امیر قلعه‌نوعی که حالا رقابت استاد و شاگردی با فرهاد مجیدی را به راه انداخته و...، همه و همه هرگونه امکانی را فراهم می‌سازند تا سکان‌ها هر ساعت و هر هفته به دست یک فرد متفاوت بیُفتد و با این ذهنیت مربیان تیم خود را آمادۀ نبردهای فصل 98/99 کنند!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها