کد خبر : 18428

آخرین وضعیت ورود معلمان جدید به مدارس

آخرین وضعیت ورود معلمان جدید به مدارس

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به حذف تدریس مدیران مدارس و تلاش برای حذف ساعت تدریس معاونان گفت: مهر ۹۸ حدود ۱۸ هزار معلم جدید به مدارس وارد می‌شوند.

به گزارش تسنیم؛ علی الهیار ترکمن با اشاره به ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار‌ کرد: روال بازنشستگی فرهنگیان مطابق سنوات قبل است و در صورت تمایل اشخاص و نیاز دستگاه با رعایت شرایط سنی، همکاران می‌توانند تا 35 سال ادامه خدمت دهند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی برای مهرماه 98 شروع‌شده است، گفت: شمار فارغ‌التحصیلانی که به ما می‌پیوندند، حق‌التدریس‌ها، رسمی و پیمانی‌ها، سرباز معلم‌ها و خرید خدماتی‌ها نیز مشخص است و بر اساس سازوکارها به تفکیک هر استان جلساتی برگزار و موارد را مطرح می‌کنیم که با بررسی‌های انجام‌شده برای مهرماه 98، 18 هزار ورودی دانشجو معلم و ماده 28 و 3500 سرباز معلم خواهیم داشت.

وی افزود: بر اساس تمهیدات در نظر گرفته‌شده در مهرماه با کمبود نیرو مواجه نخواهیم شد و با ظرفیت موجود سال تحصیلی جدید را آغاز خواهیم کرد.

الهیار ترکمن تصریح کرد: درخواست 55 هزار مجوز استخدامی به سازمان امور استخدامی ارائه کرده‌ایم. در مجوزهای استخدامی، نیازهای میان‌مدت و بلندمدت را هدف قرار می‌دهند و ما در راستای اهداف میان‌مدت درخواست استخدامی ارسال می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اضافه کرد: سال گذشته به دلیل کمبود نیروی انسانی در برخی مناطق، معاونان و مدیران مدارس را ملزم به تدریس کرده بودیم که امسال مدیران مدارس از الزام به تدریس خارج شدند و فقط برای معاونان الزامی گذاشته‌شده که امیدواریم در ادامه کار بتوانیم آن‌ها را نیز از این طرح خارج کنیم تا به کارهای اداری مدرسه و ساماندهی آن بپردازند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها