کد خبر : 17709

مخفی ترین سرمربی تیم ملی تاریخ ایران کیست؟

مخفی ترین سرمربی تیم ملی تاریخ ایران کیست؟

کمتر از یک ماه به اولین بازی تدارکاتی ایران در خردادماه زمان باقی مانده اما هنوز با گذشت ماه ها مذاکره و مخفی کاری هیچ کس به صورت دقیق در روند انتخاب جانشین کی روش قرار ندارد.

دقیقا از دهه 40 تا 50 بود که فوتبال ملی ایران با کوچ مربیان سرشناس خارجی برای هدایت تیم ملی و برخی باشگاه ها تحت الشعاع شایعات شد. این شایعات معمولا با استناد به برخی شنیده ها درست از آب در می آمد چون فضا به این شکل بسته نبود که حتی یک نفر هم از درون ساختمان فدراسیون فوتبال از روند انتخاب سرمربی مطلع نباشند.

در تمام این دهه ها محال است مقطعی را پیدا کنید که منابع خبری پیش از عقد قرارداد با گزینه ها از اخبار مطلع نبوده باشند اما این بار رئیس فدراسیون و همکارانش که خیلی هم محدود هستند به شکلی پروسه انتخاب جانشین کارلوس کی روش را پیش می برند که برای رمزگشایی از اتفاقات درونی آن نیاز به ورود یگان های ویژه است!

در تاریخ فوتبال ایران تا این حد مخفی کاری نه دیده شده نه مدیری در فدراسیون این گونه بسته مذاکرات را پیش برده است. گمانه زنی ها تنها به برخی نام ها معطوف شد آن هم بدون استناد به منابع رسمی تا کار به جایی کشیده شود که گزینه مد نظر امروز وارد ایران خواهد شد. از همان روزی که کارلوس کی روش در غیاب مسئولان رسمی فدراسیون و تنها با بدرقه چند نفر از دوستان و نزدیکان خود روی پلکان هواپیما از ایران خداحافظی کرد، پنهان کاری ها برای انتخاب جانشین او آغاز شد و با جلوتر رفتن این پروسه مخفی کاری ها بیشتر و بیشتر شد.

این پروسه به قدری عجیب به نظر می رسد که نام های مطرح شده برای نشستن روی نیمکت ایران چندان دهان پرکن نیستند که بخواهند برای عقد قرارداد این گونه محرمانه و بسته با فدراسیون فوتبال ایران پای میز مذاکره بنشینند. نام هایی که حالا به مارک ویلموتس بلژیکی ختم شده تا رسانه های این کشور از توافق 1.5 میلیون دلاری او با طرف ایرانی خبر بدهد. ویلموتس که یک مربی باسابقه و تقریبا موفق در بلژیک بوده است در آخرین شغل خود از ساحل عاج اخراج شده و به همین علت شاید برای هواداران فوتبال در ایران گزینه چندان فوق العاده ای  برای جانشینی کی روش نباشد.

به هر ترتیب اولین اردوی تیم ملی ایران از روز هشتم خردادماه در کمپ تیم های ملی استارت خواهد خورد و براساس آن چه خود فدراسیون نشینان وعده داده اند هدایت این تیم را یک مربی خارجی برعهده می گیرد.

منبع:ورزش سه

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها