کد خبر : 17627

پیشنهاد زمان آغاز محاسبه احکام رتبه‌بندی معلمان

پیشنهاد زمان آغاز محاسبه احکام رتبه‌بندی معلمان

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به گذشت دو ماه از سال و اجرایی نشدن اثر نظام رتبه‌بندی معلمان، پیشنهاد داد که احکام رتبه‌بندی معلمان از فروردین ۹۸ محاسبه شود.

سیدحمایت میرزاده درباره زمان اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی معلمان گفت: قانون رتبه‌بندی معلمان به قوت خود باقی است و اعتباری هم برای اجرای آن گذاشته شده ولی باید دستورالعمل اجرا آماده شود؛ به این معنا که کدام معلمان را شامل می‌شود و هر معلم چه رتبه‌ای دارد.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر هیچ کدام از ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور نمی‌دانند این پول به چه کسی تعلق می‌گیرد؛ آموزش و پرورش باید مشخص کند چه تعداد از معلمان را شامل می‌شود و و به چه روشی؛ یعنی ملاک رتبه‌بندی چیست.

نظام رتبه‌بندی معلمان؛ حداقل قدم دولت و مجلس برای آموزش و پرورش

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان حداقل قدمی است که دولت و مجلس برای آموزش و پرورش برداشته است، ادامه داد: در حال حاضر رتبه‌بندی دو نفری که در یک مدرسه مشغول به تدریس هستند، مشخص نیست اما مدرسان در دانشگاه‌ها بر اساس معیارهای مشخص دارای عناوین استاد، دانشیار، استادیار، مربی و غیره هستند لذا برای یک محیط علمی مانند مدارس نیز باید به شیوه خاص با آن برخورد شود و نه مانند کارمندان دیگر ادارات و سازمان‌ها.

مدرک، سابقه و خلاقیت ملاک رتبه‌بندی معلمان باشد

وی گفت: آموزش و پرورش مشغول تدوین دستورالعمل اجرایی این قانون است؛ اگرچه اجرای رتبه‌بندی معلمان و اینکه چه چیزهایی باید ملاک کار قرار بگیرد، سخت است لذا دستورالعمل باید به گونه‌ای تدوین شود که در آن هم مدرک و هم سابقه و هم خلاقیت و نوآوری افراد مد نظر قرار گیرد.

میرزاده افزود: دستورالعمل اجرایی تا این لحظه تدوین نشده؛ اگر آموزش و پرورش مشخص کند بر اساس فاکتورهای موجود، کدام معلم در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرد، بر همان اساس به حقوق آنها اضافه خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که دو ماه از سال گذشته و هنوز اثر این قانون در حقوق معلمان دیده نشده، توضیح داد: اگر این دستورالعمل ابلاغ و اجرا شود، می‌توانند تاریخ احکام مربوط به آن را از فروردین 98 محاسبه کنند./

منبع: خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها