کد خبر : 16946

شفر سرجمع چند میلیارد به استقلال ضربه زد و رفت؟

شفر سرجمع چند میلیارد به استقلال ضربه زد و رفت؟

رابطه استقلال و شفر بسیار تیره شده است و اگر قضیه به همین شکل جلو برود، هیچ بعید نیست که طرفین یکدیگر را در کمیته انضباطی فیفا ملاقات کنند. اما استقلالی ها از این شاکی هستند که شفر با عملکرد بدش ، ضرر های عجیبی به این تیم زده است.

یکی از سوژه‌هایی که این روز‌ها به طور جدی میان استقلالی‌ها در باشگاه مطرح شده بحث یارگیری و هزینه‌هایی است که به خاطر سلایق وینفرد شفر انجام شد و حاصل آن همین اتفاقاتی است که همه شاهد آن هستیم. وقایعی که استقلالی‌ها را حسابی عصبانی کرده است.

همه خرید‌ها براساس لیست

مدیران استقلال تأکید دارند که علاوه بر بازیکنان خارجی نظیر نیومایر، الحاجی گرو، منشا و گونسالوس، بازیکنان ایرانی که تابستان سال گذشته به استقلال پیوستند نیز کاملاً با نظر مستقیم خودش بوده‌اند. یکی از مسئولان باشگاه در این رابطه به خبرنگار ما گفت:

اسناد و مدارکش موجود است. آقای شفر خودش لیست داد و ما براساس همان فهرست خرید کردیم. شفر خرداد سال گذشته قبل از این که تهران را ترک کند، فهرستی از بازیکنان مورد نظرش را به ما داد که داخل آن اسامی کلی بازیکنان ایرانی قرار داشت. دقیقاً همان نفراتی که برایش خریدیم. این آقا همه آن‌ها را می‌شناخت، چون در فوتبال ایران کار کرده و بازی‌های‌شان را دیده بود.

این مدیر ادامه داد: در فهرست فوق اسامی بازیکنانی همچون محمد دانشگر، روح‌ا… باقری، مرتضی آقاخان، میثم تیموری، فرشاد محمدی‌مهر و… به چشم می‌خورد و می‌توانیم ثابت کنیم که همه را خودش خواسته بود. وینفرد شفر  اصرار داشت آن‌ها را بخریم و ما هم خریدیم، اما حالا از میان همین ۵ بازیکنی که اسم بردم، کدام‌شان به درد استقلال خوردند؟ کدام‌شان ستاره شدند؟ اصلاً کدام‌شان به مهره‌ای کاملاً فیکس در تیم ما بدل شدند؟ مگر می‌شود به همین راحتی برای یک باشگاه بازیکن خرید و آن‌ها را راهی سکوها، بیمارستان، فیزیوتراپی و… کرد؟ البته این کار در استقلال شد و حاصلش را هم دیدیم. به همین خاطر قاطعانه تأکید داریم که تصمیمات شفر، کلی به ما ضرر زد. تازه برای خود آن بازیکنان هم بد شد. این بندگان خدا می‌توانستند در تیم‌های دیگر بازی کرده و پیشرفت کنند، ولی به استقلال آمدند و اغلب‌شان تماشاگر لیگ برتر شدند.

ضرر ۵ میلیاردی

ظاهراً خسارت مالی‌ای که استقلال بابت خرید‌های ایرانی وینفرد شفر  متحمل شده اصلاً کم نیست. نفراتی که برشمردیم طبق ادعای استقلالی‌ها نزدیک به ۵ میلیارد تومان خرج روی دست باشگاه گذاشته‌اند. رقمی که حالا پس از اخراج شفر، داغش برای آبی‌ها دوباره تازه شده است. این‌طور که شنیده‌ایم دوشنبه شب بعضی از مسئولان باشگاه با اشاره به هزینه‌هایی که شفر روی دست‌شان گذاشت، تأکید داشتند که جدا از هزینه بازیکنانی نظیر نیومایر و الحاجی گرو، هنرنمایی آقای شفر باعث شد تا ما (استقلال) ۵ میلیارد خرج بازیکنان ایرانی کنیم که اغلب آن‌ها هیچ تفاوتی با تماشاگرانی که بلیت می‌خرند و برای تماشای بازی‌های استقلال به ورزشگاه می‌آیند، نداشتند.

منبع: خبرورزشی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها