کد خبر : 16870

اخراج شفر چقدر برای استقلال آب می خورد؟

اخراج شفر چقدر برای استقلال آب می خورد؟

اگرچه در ساعات اولیه اعلام خبر تعلیق سرمربیگری شفر و ساشا، امیرحسین فتحی این خبر را گمانه‌زنی رسانه‌ها اعلام کرد، اما در نهایت این خبر به طور رسمی اعلام شد.

خبر ورزشی ، اما در این بین شیوه رفتار باشگاه با شفر جای سؤال است که به نظر می‌رسد در نهایت منجر به شکایت شفر از باشگاه استقلال به فیفا شود و این یعنی پرداخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار ناقابل به مربی آلمانی که خودتان حساب کنید با دلاری نزدیک به ۱۴ هزار تومان این پول چقدر می‌شود. بیش از ۱۵ میلیارد تومان.

تصمیم باشگاه استقلال در مورد مربی اش قابل انتقاد نیست چراکه شفر در دومین فصل حضورش در استقلال هم جام‌حذفی را از دست داد و هم لیگ برتر را و بی‌تعارف در لیگ قهرمانان آسیا نیز شانس صعود تیم به مرحله حذفی کم است. از همه مهم‌تر برکناری سرمربی حق طبیعی باشگاه است، اما در این بین شیوه رفتار باشگاه با شفر جای سؤال است که به نظر می‌رسد در نهایت منجر به شکایت شفر از باشگاه استقلال به فیفا شود و این یعنی پرداخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار ناقابل به مربی آلمانی که خودتان حساب کنید با دلاری نزدیک به ۱۴ هزار تومان این پول چقدر می‌شود. بیش از ۱۵ میلیارد تومان.

در فوتبال حرفه‌ای وقتی باشگاهی تصمیم به برکناری مربی پیش از اتمام قرارداد می‌گیرد، سعی می‌کند پیش از برکناری با سرمربی تفاهم کند تا مجبور نشود همه دستمزد آینده اش را پرداخت کند. در چنین شرایطی قانونگذار حق را به سرمربی می‌دهد و باشگاه موظف است همه پول سرمربی را پرداخت کند مگر اینکه سرمربی با باشگاه جدیدی وارد مذاکره شود.

امیرحسین فتحی که در ساعات اعلام اولین خبر سرمربیگری فرهاد مجیدی اعلام کرده بود این خبر گمانه‌زنی رسانه هاست و اعضای هیئت‌مدیره هیچ تصمیمی در مورد برکناری شفر و سپردن هدایت تیم به فرهاد مجیدی نگرفته‌اند دیروز هم خطاب به رسانه‌ها گفت هزینه برکناری شفر صفر ریال است! سؤال اینجاست اگر هزینه برکناری شفر صفر ریال است چرا دیروز شفر بعد از اعلام خبر برکناری اش از سمت سرمربیگری استقلال به زمین نفت تهرانسر رفت و از راه ندادن خودش و پسرش به سر تمرین استقلال فیلم گرفت؟ و این همان کاری بود که ژوزه انجام داد و با مراجعه به فیفا تا سنت آخر قراردادش را از باشگاه پرسپولیس گرفت.

این دست مدیران با این رفتار‌ها ضربه جبران‌ناپذیری به تیم‌ها می‌زنند و متأسفانه هیچ‌کس هم بعد از ضربه جبران‌ناپذیری که به باشگاه‌ها وارد می‌شود مدیران را به باد انتقاد نمی‌گیرد و آن‌ها را محاکمه نمی‌کند. محاکمه به این خاطر که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دولتی و زیر نظر وزارت ورزش و جوانان آماده می‌شوند و قطعاً و با وجود همه تکذیب‌ها از امکانات دولتی بهره می‌برند. البته داشتیم مدیری که به درستی با مربی خارجی صحبت کرد و اجازه نداد هزینه برکناری مربی به تیم تحمیل شود. نمونه اش حبیب کاشانی که وقتی تصمیم گرفت کرانچار را برکنار و علی دایی را جایگزین کند برای این دو مربی مراسم تودیع و معارفه برگزار کرد.

قطعاً اگر مذاکره لازم با شفر برای برکناری اش صورت گرفته بود او سر تمرین استقلال نمی‌رفت و فیلم نمی‌گرفت و به نظر می‌رسد این فیلم را برای سند‌سازی و برای ارائه به شورای حل اختلاف فیفا گرفته است. شاید امیرحسین فتحی پیش خود بگوید تا شفر به فیفا شکایت کند و رأی بگیرد دوره مدیریتش به پایان رسیده و مدیر بعدی باید تاوان پس بدهد… و این چرخه معیوب مدیریت فوتبال ما ادامه دارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها