کد خبر : 16617

قیمت های عجیب اجاره خانه در شمال شهر تهران

قیمت های عجیب اجاره خانه در شمال شهر تهران

زمزمه ها در خصوص افزایش قیمت اجاره بها در تهران در حالی بالا گرفته است که بررسی ها نشان می دهد دامنه تورم، قیمت اجاره بها در شهرهای بزرگ ایران را نیز تحت تاثیر قرار داده است .

در شرایطی که شمارش معکوس برای فرارسیدن ایام جابجایی آغاز شده است،   مالکان پیشنهادات عجیب و غریبی برای اجاره واحدهای مسکونی در اختیار خود ارائه می کنند.

 یکی از مشاوران املاک در منطقه سبلان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: برخی مالکان دقیقا صد در صد روی قیمت ها گذاشته اند، به عنوان مثال خانه ای که سال گذشته ۶۰ میلیون تومان رهن کامل شده است، در حال حاضر ۱۲۰ میلیون تومان رهن کامل فایل شده و تبدیل این رقم به اجاره نیز چندان تاثیری در کاهش قیمت ها ندارد.

 وی با اشاره به اینکه توقف معاملات مسکن در فروردین ماه امسال و البته ماه های پایانی سال گذشته سبب شده است که قیمت اجاره بها افزایش چشمگیری داشته باشد، ادامه داد: در گذشته غالبا مالکان میزان اجاره را بر حسب سودی که در بانک ها به سپرده ها تعلیق می گرفت می سنجیدند، در حقیقت بازار اجاره بازار موازی سود بانکی محسوب می شد اما رشد تورم این نسبت را به هم ریخته و مالکان دیگر بر اساس طلا و دلار و سکه، نرخ اجاره ملک خود را می‌سنجند.

 اجاره های عجیب در شمال شهر

 اینجا هم پای سایت ها در میان است  می گویند هر کسی به هر قیمتی که می خواهد واحد خود را فایل می کند، کمتررین اجاره ها برای خانه های لوکس با قیمت خرید یک خانه متوسط در میانه شهر برابری می کند. اجاره های ماهی ۵ میلیون تومان با ۲۰۰ میلیون تومان پول پیش حالا تبدیل شده اند به ۵۰۰ میلیون پول پیش و چیزی در همین حد و اندازه اجاره.

 یکی از مشاوران املاک در منطقه میرداماد به خبرنگار ما گفت: امسال تعداد مراجعان مالکان به ما بیشتر از مستاجران بوده است، به نظر می رسد تقاضای جدیدی برای زندگی افراد در اینجا نداریم چون قیمت ها امسال به شدت رو به افزایش است، بسیاری از آنها هم که این محدوده مستاجر بودند، به مناطق ارزان تر رفته اند تا بتوانند از پس هزینه هایشان برآیند. به گفته وی در یوسف آباد یک آپارتمان صد متری ودیعه ای برابر با ۵۰ میلیئن و اجاره ای حدود ۶ میلیون تومان در ماه دارد.  

 او تاکید کرد به خاطر می آورد که یک دهه قبل نیز کوچ مستاجران در بازار مسکن از هر منطقه ای به منطقه پایین تر برای حفظ توان اداره خانواده مشهود بود.

کوچ از اینجا به شهرستان

 بسیاری از مستاجرانی که این روزها برای یافتن واحد مسکونی در تکاپو هستند، با پیشنهاد افزایش شدید قیمت روبرو شده اند، یکی از مستاجرانی که در منطقه جوادیه به دنبال خانه می گشت، گفت : صاحبخانه تقاضای ۱۰ میلیون تومان پول پیش بیشتر برای یک واحد ۴۰ متری کرده و من قادر به تامین نیستم در نتیجه اگر نتوانم خانه ای با این قیمت یعنی سی میلیون تومان رهن کامل بیابم باید به شهرستان مهاجرت کنم.

 وی گفت: شغل خودش رانندگی با وانت و شغل همسرش کار در منازل است.

 هر چند رییس اتحادیه املاک و نائب رییس این اتحادیه از احتمال افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی اجاره ها سخن می گویند اما به نظر می رسد داستان مستاجران امکسال به فصلی ناخوش گره بخورد.

منبع:خبرآنلاین

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها