کد خبر : 16408

رتبه بندی معلمان ساعت کار آنها را هم افزایش می دهد؟

رتبه بندی معلمان ساعت کار آنها را هم افزایش می دهد؟

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در طرح رتبه‌بندی ۴ طبقه برای معلمان تعیین شده است درباره وضعیت تمام‌وقت‌شدن معلمان و ارتباط آن با رتبه‌بندی توضیحاتی داد.

علی الله‌یار ترکمن درباره رتبه‌بندی معلمان و در پاسخ به این پرسش که "آیا در پیش‌نویس این طرح به موضوع تمام‌وقت‌شدن معلمان تأکید شده است؟" اظهار کرد: آنچه به‌عنوان لایحه رتبه‌بندی تدوین شده است به کلیات آن اشاره می‌کند، هرچند رتبه‌بندی جزئیات زیادی دارد اما نمی‌توانیم تمام آن را در قانون لحاظ کنیم و اگر این کار انجام می‌شد برخی جزئیات رتبه‌بندی از قلم می‌افتاد و بعداً در اجرا دچار مشکل می‌شدیم؛ برای کلیات رتبه‌بندی تحت عنوان قانون رتبه‌بندی از مجلس مجوز می‌گیریم و بعداً به آیین‌نامه اجرایی از عوامل امتیازآور تبدیل می‌شود و آنچه محور پرسش شماست در کلیات رتبه‌بندی نیست.

چهار طبقه در طرح رتبه‌بندی معلمان

وی افزود: کلیات رتبه‌بندی شامل طبقات حرفه‌ای و رتبه‌ای  فرهنگیان است که 4 رتبه را مشخص کرده است، رتبه نخست برای همه اجرا می‌شود، در رتبه دوم افراد بر اساس عوامل عملکردی، گواهینامه‌ها و مستندات ارزیابی می‌شوند، رتبه سوم و چهارم نیز اکتسابی است و این‌گونه نیست که همه افراد‌ را در این رتبه‌ها قرار دهیم و باید حتماً از آخرین رتبه‌ای که فرد می‌گیرد یک دوره زمانی گذشته باشد و شرایط و امتیازاتی را کسب کند تا به رتبه سوم و چهارم دست یابد.

عوامل مادی و انگیزشی خوب در طبقات سوم و چهارم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: هر فردی که به رتبه‌های سوم و چهارم دست یابد از عوامل انگیزش مادی و معنوی خوبی برخوردار خواهد شد، امیدواریم هرچه زودتر رتبه‌بندی در دولت تصویب و به مجلس ارسال شود و هر چه مجلس به‌لحاظ شرایط و زمان اجرا مصوب کند دولت ملزم به اجرای آن است.

الله‌یار ترکمن ادامه داد: تقریباً کار بررسی رتبه‌بندی در دولت تمام و ابهامات موجود برطرف شده است، با توجه به عزم مجلس امیدواریم در کوتاه‌مدت برای اجرا تصویب شود.

وی تأکید کرد: شرایط کار معلمان و تعیین ساعات کار آنها اصلاً در رتبه‌بندی مطرح نیست؛ این مسائل در طرح طبقه‌بندی مشاغل تعیین می‌شود که آن را تغییر نداده‌ایم و این‌که رتبه‌بندی را به 30 ساعته شدن معلمان نسبت دهیم به‌شدت تکذیب می‌شود و آموزش و پرورش هیچ برنامه‌ای در این باره ندارد.

به گزارش تسنیم، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و‌ پرورش نیز در آخرین اظهارنظر خود درباره رتبه‌بندی معلمان گفته است: طرح رتبه‌بندی مسیر اداری خودش را طی کرده است و در کمیسیون‌های دولت مطرح و تصویب شد و سپس به صحن رسید.

وی ادامه داد: در صحن دولت این طرح طی دو جلسه بررسی شده بود و به جلسه بعد موکول اما متأسفانه با برخی اولویت‌های دیگر مواجه شد و برای جلسه دولت این اولویت‌ها بسیار مهم بود که از جمله این اولویت‌ها می‌توان به موضوع بودجه و تغییر ساختار آن اشاره کرد و بعد از آن هم متأسفانه سیل و مسائل حول آن اتفاق افتاد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا معلمان از مهر 98 می‌توانند امیدوار به اجرای طرح باشند یا خیر؟» تأکید کرد: نسبت به اجرایی کردن این طرح طی امسال بسیار امیدوار هستیم یعنی امسال به‌عنوان سال اجرای مرحله نخست رتبه‌بندی خواهد بود و به‌لطف خداوند این کار اتفاق می‌افتد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها