کد خبر : 16160

از بمب استقلالی که ترقه از آب درآمد تا هالک پرسپولیسی که ناتوان بود!

از بمب استقلالی که ترقه از آب درآمد تا هالک پرسپولیسی که ناتوان بود!

فوتبال ایران در فصل رو به اتمام 97/98، ترک عادت نکرد و باز هم به انجام خریدهای بی‌کیفیت و پایگاه قرار دادن خارجی‌های پایین‌تر از حد انتظار، پرداخت.

چیزی به پایان فصل 97/98 لیگ برتر باقی نمانده و حالا به خوبی می‌توان نتیجه گرفت که دقیقاً باشگاه‌های لیگ برتری در بازار نقل و انتقالات چه کردند و پس از رقم زدن هزینه‌های هنگفت و سرسام‌‌آور یا به قول خودشان منفجر کردن بمب‌های نقل و انتقالاتی، دقیقاً چه چیزی را نصیب هواداران و باشگاهشان کردند! مسئله‌ای که در فوتبال ایران خیلی نباید از آن انتظار حاصل شدن نتیجه‌ای مطلوب را داشت! چرا که لیگ برتر ایران، رکورد‌دار خریدهای پرابهام است و این خریدهای بی‌کیفیت دیگر بخشی از موجودیت لیگ‌مان شده است.

 پرسپولیس

بدون شک بدترین خرید پرسپولیس در مجموع پنجره‌های نقل و انتقالاتی تابستانی و زمستانی، ماریو بودیمیر کروات بود، مهاجمی که با وجود پا به سن گذاشتن و قصد خداحافظی از دنیای فوتبال پس از آنکه باشگاه دیناموزاگرب او را به نیمکت تبعید کرد، پرسپولیس برای خریدش خود را به آب و آتش زد تا پس از گذشت چندین ماه و چندین هفته، موفق به گلزنی برای پرسپولیس نشود و حتی در ترکیب سرخ‌ها نیز کاملاً سردرگم ظاهر شود، مهاجمی که خیلی‌ها را به یاد پریموف اوکراینی انداخت که در عین پرداخت شدن بهایی سنگین برای انتقالش، سودی را برای سرخ‌ها به دنبال نداشت.

 استقلال

اگر عملکرد موفق شفر در فصل نقل و انتقالات زمستانی را نادیده بگیریم، او در تابستان گذشته، با خرید الحاجی گرو و مارکوس نیومایر بدترین اتفاق ممکن را در استقلال رقم زد تا بد و بدتر را وارد ترکیب تیم خود کند و در عین در جریان بودن کیفیت پایان آنها، انتظار کسب نتیجه را داشته باشد! هرچند که استقلال خریدهای ناکام دیگری همچون میثم تیموری، مرتضی آقاخان و حتی مرتضی تبریزی را هم داشت، اما اگر بخواهیم از میان آنها بدترین را انتخاب کنیم، بی‌شک باید نمرۀ مردودی را به الحاجی گرو که حتی کار با توپ را هم بلد نبود، بدهیم!

 سپاهان

ژنرال اصفهانی‌ها یکی از پرکارترین افراد حاضر در فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران بود که از هرکجا که می‌توانست به جذب بازیکن پرداخت تا در میان ورود سیل ستارگان به نقش جهان، چند بازیکن بی‌کیفیت نیز راه ورود به جمع‌های زردهای مدعی را بیابند؛ علی قربانی و سجاد شهباززاده دو مهاجم نامدار و گرانقیمت سابق استقلالی‌ها که با تبلیغات گسترده‌ای راهی نقش جهان شدند، با بازده بسیار کم و ناامیدکننده‌ای، امیر قلعه‌نوعی را روبرو کردند تا حتی شانس ورود به ترکیب اصلی را از دست بدهند وجزء بدترین‌ خریدهای فصل جاری به حساب بیایند.

 تراکتورسازی

تی‌تی‌های تبریز همانند دیگر باشگاه‌های لیگ برتری در بازار نقل و انتقالات دچار اشتباهاتی شدند که برای آنها سوای بر ضررهای مالی، صدمات جبران ناپذیری را چه به لحاظ حاشیه‌ای و یا فنی حاصل کرد؛ خریدهایی همانند کوین کنستانت، محسن فروزان و محمدرضا اخباری که هرکدام به گونه‌ای تی‌تی‌های تبریز را تحت فشار قرار دادند تا روزهای نه‌چندان شیرینی برای آنها رقم بخورد؛ اما اگر بخواهیم در انتخابی سخت، بدترین خرید تراکتورسازی را در فصل نقل و انتقالات نام ببریم، باید به نام کوین کنستانت اشاره کنیم! بازیکنی که سابقۀ حضور در آث میلان را داشت و با هزینۀ سنگین و با دریافت بخش مهمی از مبلغ قراردادش راهی تبریز شد و بدون حتی یک دقیقه حضور در ترکیب اصلی، با جواب منفی کادر فنی روبرو شد و بدون فسخ قرارداد، تبریز را به مقصد ناکجا آباد ترک کرد تا خاطرۀ عجیب او و آینده‌ای نگران کننده که می‌تواند در نزد فیفا برای تراکتور دردسرساز شود، همواره یادآوری شود!

منبع:ورزش11

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها