کد خبر : 16044

استقلال باید این سرمایه اش را هر جور شده حفظ کند

استقلال باید این سرمایه اش را هر جور شده حفظ کند

مسئولان استقلال با توجه به پایان قرار داد یکی از بازیکنان با ارزش خود که در حال حاضر به صورت قرضی در این تیم حضور دارد باید از همین حالا دست به کار شوند .

استقلال در فصل گذشته با قهرمانی در جام حذفی و همچنین قهرمانی در نیم فصل دوم همه هوادارانش را به شروعی مقتدر در لیگ هجدهم امیدوار کرد تا بر خلاف سالهای گذشته این بار نیم فصل را با اقتداری بیشتر آغاز کند اما این تیم باز هم با از دست داده مهره های کلیدی خودش نتوانست شروعی امیدوار کننده داشته باشد تا این تیم مجبور شود در مرتبه های مختلف به جذب بازیکنان جدیدی بپردازد.

از جمع تمام بازیکنانی که در فصل گذشته از استقلال جدا شدند تنها بازیکنی که مدیران این تیم موفق شدند وی را به ترکیب تیم دوباره اضافه کنند کاپیتان تیم ملی المپیک و محصول آکادمی این باشگاه به نام امید نورافکن بود که مثل کاوه رضایی به باشگاه شالروا بلژیک پیوسته بود. این در شرایطی بود که نام او نسبت به سرورجباروف، مامه تیام، امید ابراهیمی و مجید حسینی در فضای مجازی و همچنین در رسانه ها کمتر شنیده می شد. از همین رو شاید بازگشت این بازیکن با استعداد فوتبال ایران به استقلال به آن صورت سرو صدای خاصی به پا نکرد.

علاوه بر این فرم نا آماده امید هم در اولین بازی هایش در استقلال مزید برعلت شده بود تا طرفداران این تیم چندان امیدی به او نداشته باشند. 

اما در واقع تنها کسی که به او اعتقاد قلبی داشت کسی نبود جز وینفرد شفر که از پتانسیل بالای این جوان اهل شهرری آگاه بود. شفر هرگز نسبت به او نا امید نشد. او وقتی که نتوانست از نورافکن در پست مدافع چپ ( همان دلیلی که باعث بازگشت او به استقلال بود ) جواب لازم را بگیرد، او را در پستی دیگر امتحان کرد تا وی بتواند کیفیت فوتبالش را بیشتر به نمایش بگذارد، البته این را هم فراموش نکنید که نورافکن بار ها در این منطقه توانایی هایش را نشان داده بود. این از ویژگی های بارز این جوان 22 ساله ای است که قابلیت بازی در پست های مختلف را دارد.  نور افکن در تیم امید در پست مدافع آخر و در اسقلال به عنوان مدافع کناری و همچنین علاوه بر این دو پست او در این روزها در دو منطقه هافبک دفاعی(DM) و هافبک میانی (CM) بازی های بسیار خوبی را به نمایش می گذارد و در واقع در عین جوانی مثل یک بازیکن پخته نقش بارزی در موفقیت های اخیر استقلال ایفا کرده است .

امید با اتکا به اعتماد به نفس ذاتی که دارد و همچنین فیزیک مناسبش قادر است سال های سال در باشگاه استقلال بدرخشد و قطعا دروازه های تیم ملی هم در آینده نزدیک به روی او باز خواهد شد به شرطی که قدر خودش را بداند و خود را درگیر مسائل حاشیه ای نکند .

هواداران استقلال اگر بخواهند با دیدی فوتبالی به حضور مثبت او در استقلال نگاه کنند، متوجه خواهند شد که وجود او شاید خیلی مهمتر از حضور بازیکنانی مثل سرور جباروف، تیام و یا حتی امید ابراهیمی است، به همین خاطر باید برای حضور دائمش در استقلال تصمیم عاجل گرفت .

نور افکن در انتهای فصل قراردادش به اتمام می رسد و او باید دوباره به اروپا باز گردد.  این موضوع اگر تحقق پیدا کند می تواند ضرر جبران ناپذیری به بدنه باشگاه استقلال وارد نماید که از همین امروز ارزش آن را دارد که مسئولان این تیم بخواهند در جهت اضافه کردن و بستن قرارداد با او وارد عمل شوند تا این امید فوتبال ایران در سال های آینده را باز هم بتوانیم در ترکیب استقلال ببینیم و این مهم تا حد زیادی به درخواست مردم هم بی ربط نخواهد بود .

منبع:ورزش سه

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها