کد خبر : 16001

نیمکت پرسپولیس کارآمد است یا بی اثر؟

نیمکت پرسپولیس کارآمد است یا بی اثر؟

روز گذشته تعویض های برانکو ابهام برانگیز بودند و همچنین نمایش های بازیکنان تعویضی نیز از سطح آن ها پایین تر بود.

دیروز بالاخره امید عالیشاه در ترکیب تیم پرسپولیس قرار گرفت و به عنوان بازیکن تعویضی دقایقی در زمین حاضر شد. علاوه بر او، محمد امین اسدی و سروش رفیعی نیز بازی کردند تا برانکو هر سه تعویض خود را انجام داده باشد. اما از دیشب تاکنون، نقدهای زیادی به تعویض های برانکو مطرح شده است.

شریفی؛ مهاجمی که مهاجم نیست!

دیروز برانکو محمد امین اسدی را به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین کرد. این در حالی است که مهاجم جوان سرخ ها نتوانست در زمین کاری انجام دهد و البته چیزی جز این هم پیش بینی نمی‌شد. اما نقطه ابهام این جاست که چرا سرمربی سرخ ها از مهدی شریفی در این پست استفاده نکرد؟ شریفی که در تابستان به پرسپولیس پیوست، با پیراهن پرسپولیس همیشه هافبک راست و چپ بازی کرده و هیچ وقت در پست تخصصی اش قرار نگرفته است.

به نظر می‌رسد برانکو این بازیکن را یک وینگر می‌شناسد و اعتقادی به ویژگی های او در قالب یک مهاجم نوک ندارد. آن هم در شرایطی که شریفی روزگاری در خط حمله سپاهان جزو بهترین مهاجمان نوک لیگ برتر بود و شاید انتظار می‌رود، پروفسور حداقل یک بار به این بازیکن در پست مهاجم نوک بازی بدهد. اتفاقی که اگر دیشب رخ می‌داد می‌توانست منجر به نتیجه شود و باید دید آیا در مقابل سپاهان رقم می‌خورد یا خیر.

جای خالی بودیمیر روی نیمکت

ماریو بودیمیر در بازی با ذوب آهن روی نیمکت غایب بود و دیشب هم به زمین نرفت تا همچنان دور از ترکیب باشد. او که برای حل مشکل گلزنی به پرسپولیس آمده بود، تا اینجای کار تنها یک گل به ثمر رسانده و علی رغم نمایش های نسبتا خوب، نتوانسته توانایی هایش را به معرض نمایش بگذارد.

پرسپولیسی ها در نیم فصل منشا را در لیست مازاد گذاشتند چرا که او در یک نیم فصل تنها دو گل زده بود اما حالا بودیمیر کروات با تنها یک گل عملکرد ضعیف‌تری داشته است. البته قرمزها درباره موضوع مصدومیت او شفاف سازی نکرده اند و معلوم نیست که مشکل بودیمیر دقیقا چه چیزی است.

نیمکت پرسپولیس؛ کارآمد یا بی‌اثر؟

برانکو روز گذشته در شرایطی که ۱-۰ عقب بود، هر سه تعویض خود را انجام داد اما بازیکنان تعویضی نتوانستند روند و نتیجه مسابقه را تغییر دهند. شاید از بین تعویضی ها تنها سروش بود که اثر مثبت در نمایش سرخ ها گذاشت و در نهایت هم زمینه ساز گل شجاع خلیل زاده شد. محمد امین اسدی در زمین سردرگم به نظر می‌رسید و عالیشاه هم در عبور از بازیکنان رودررو ناکام عمل کرد.

حالا در ادامه فصل و در ۷ بازی حساس پیش رو، نقش بازیکنان نیمکت نشین بیشتر به چشم خواهد آمد. شریفی که تا حالا نمایش خیلی خوبی ارائه نداده یا اسدی که باید خود را ثابت کند به همراه عالیشاه و همتی و کریمی، همگی مهره هایی هستند که در روزهای بعدی باید اثرگذارتر باشند و کارآمدی خود را نشان دهند.

منبع:ورزش سه

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها