کد خبر : 15755

فرشیدهای استقلال زیر تیغ

فرشیدهای استقلال زیر تیغ

شفر در غیاب اسماعیلی مصدوم و باقری محروم با مشکلاتی در خط میانی مواجه خواهد شد اما او ناچار است بازی با الهلال را هم با تدابیر خود پشت سر بگذارد. شفر روزهای پرتلاطمی را پیش رو دارد.

«زیرتیغ» شاید این تعبیر مناسبی از وضعیت کنونی فرشیدهای استقلال و حتی وینفرد شفر باشد! اسماعیلی به دلیل مصدومیت زیر تیغ جراحی رفته و فرشید باقری به دلیل محرومیت از حضور در تمرینات استقلال همچنان زیرتیغ جریمه انضباطی است. نتیجه این دوری مصائبی است که سرمربی استقلال را عمیقا درگیر خود کرده است. شفر در غیاب این بازیکنان برای بازی با الهلال عربستان کاستی هایی را احساس می‌کند. او دوست نداشت محرومیت باقری به درازا بکشد وحالا که اسماعیلی هم محروم شده بیش از همیشه به این بازیکن احساس نیاز می‌کند اما مدیران استقلال نظر دیگری دارند. نظر آن ها این است:تداوم اخراج باقری.

مصدومیت کهنه فرشید اسماعیلی و اجبار او به جراحی نقطه آسیب دیده(عضله زیرشکم) وینفرد شفر را با معمای انتخاب جانشین این بازیکن برای بازی با الهلال عربستان مواجه کرده است. داستانی پیچیده که پیر مرد باید با دقت و موشکافی کافی سرانجام خوشی برایش پیدا کند. از سویی با وجود درخواست های مکرر آقای سرمربی برای بخشش فرشید باقری اما مدیران باشگاه استقلال حاضر به تمکین نیستند و اصرار دارند که این بازیکن باید همچنان از تمرینات استقلال دور بماند. شفر حتی بعد از بازی با ماشین سازی که منجر به پیروزی استقلال شد، از مدیران تیمش خواست زمینه بازگشت باقری به تمرینات را فراهم کنند اما هیچ پالس مثبتی از سوی مدیریت باشگاه استقلال برای این اظهارات صادر نشد. در حالی که یک روز به سفر استقلال به امارات مانده بود نیز خبری دال بر بازگشت باقری مشاهده نمی‌شد تا این نتیجه به ذهن متبادر شود که مدیریت باشگاه استقلال عمیقا با بازگشت باقری مخالف است و اجازه نمی‌دهد این بازیکن در سفر به امارات نیز استقلال را همراهی کند. تنها کور سوی امید وینفرد شفر تغییر نظر مدیرعامل باشگاه استقلال ساعاتی مانده به سفر استقلال بود(همان ماجراهای جذاب پای پرواز!) که پیام هیات مدیره به سرمربی استقلال در خصوص این بازیکن باعث شد تا شفر به کلی از همراه کردن این بازیکن با تیمش در سفر مهم امارات مایوس و نا امید شود.

درخبری که پیرامون نظر هیات مدیره برای بخشش باقری منتشر شد چنین آمده بود:«هیئت مدیره باشگاه استقلال اما با درخواست شفر مخالفت و اعلام کرد که با توجه به مواردی که از قبل در مورد این بازیکن مطرح شده بود، او تا پایان فصل از حضور در تمرینات استقلال محروم است.» با این تفاسیر ماجرای باقری با استقلال تا پایان فصل با همین منوال ادامه خواهد داشت و بازیکن خاطی حق حضور در تمرینات تیمش را نخواهد داشت. استواری مدیران باشگاه استقلال به ادامه محرومیت این بازیکن و مخالفت صریح با بخشش باقری نشان دهنده عمق اتفاقاتی است که این بازیکن بعد از دربی در متن آن قرار گرفته است. ظاهرا تندی کلام باقری به حدی وسیع و غیرقابل گذشت بوده که حالا در سخت ترین شرایط که حتی وینفرد شفر نیز به بازگشت این بازیکن تاکید واصرار می‌کند، سران باشگاه استقلال را برای بخشش این بازیکن مجاب نکرده است.

برای شفر البته راه های متفاوتی پیرامون پر کردن جای خالی اسماعیلی وجود دارد. یک راه بازی دادن به طارق همام است. گرچه ریسک بازی دادن به بازیکنی که هفته ها دور از ترکیب بوده در چنین دیدار حساسی بالا است. راه دیگر انتقال وریا غفوری به پست هافبک راست است. به این شکل که خسرو حیدری مانند بازی با ماشین سازی(که عملکرد ضعیفی داشت) در پست دفاع راست به میدان برود و وریا یک خط جلو تر بازی کند؛ در پست هافبک یا همان وینگر راست که حضور او در این منطقه ضرب آهنگ هجومی استقلال را هم به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد. شاید اگر اللهیار صیادش منش هم با مشکل مصدومیت مواجه نبود، او هم برای بازی به جای اسماعیلی گزینه مناسبی بود اما آسیب دیدگی این بازیکن هم برای شفر دردسرساز شده تا او با ابتکار عمل کمتری گام به این میدان بگذارد و برای انتخاب اسماعیلی گزینه های مناسب آن چنانی را پیش روی خود نبیند.

این وضعیت البته تا پایان فصل پایدار خواهد بود به دلیل آنکه هم مصدومیت فرشید اسماعیلی به درازا خواهد کشید و طبق نظر پزشک تا پایان فصل طول خواهد کشید و هم محرومیت فرشید باقری به انتهای فصل خواهد رسید و طبق آنچه اعضای هیات مدیره خواسته اند این بازیکن با بخشش و اغماض مواجه نخواهد شد. خبری تلخ برای شفر که کار او را برای نتیجه گیری در بازی های آتی سخت می‌کند. شفر این دشواری را در بازی با پدیده که هفته آتی در لیگ برتر برگزار می‌شود بیشتر احساس خواهد کرد به این دلیل که در آن میدان امید نورافکن راهم در اختیار نخواهد داشت که در نتیجه تعداد غایبانش در پست هافبک به عدد 3 خواهد رسید. در بازی با الهلال عربستان نورافکن حاضر است و لااقل شفر می‌تواند دوباره از زوج موفق او وکریمی بهره بگیرد اما برای بازی فوق حساس در مشهد کار سرمربی استقلال دشوار خواهد شد.

اینکه مدیران باشگاه استقلال در این شرایط نسبتا سخت روی موازین خود ایستاده اند و اجازه نمی‌‌دهند بازیکن خاطی به تمرینات باز گردد ستودنی است اما باید این موضوع مهم را در نظر داشت که اگر استقلال در همین بازی با الهلال عربستان نتواند نتیجه مطلوبی بگیرد، تصمیم گیران باشگاه استقلال به جهت اصرار به حذف این بازیکن خود زیر تیغ انتقاد ها قرار می‌‌گیرند.

منبع:ایران ورزشی

نویسنده: حمیدرضا عرب

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها