کد خبر : 15507

غرامت ۱.۲۰۰.۰۰۰ دلاری شفر را چه کسی می‌دهد؟

غرامت ۱.۲۰۰.۰۰۰ دلاری شفر را چه کسی می‌دهد؟

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه استقلال چند روز پیش گفته بود نظر اعضای هیئت‌مدیره باشگاه در مورد شفر مثبت است و او در استقلال می‌ماند.

احمد سعادتمند، به این نکته اشاره کرده که سرمربی تیم درست می‌گوید و از هم‌اکنون باید تلاش خود را برای بازیکنانی که قراردادشان رو به پایان است آغاز کنیم از جمله پاتوسی. 

این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که شفر نگرانی‌هایی نسبت به آینده کاری خود دارد و به موازات در محافل ورزشی گفته می‌شود برخی از اعضای هیئت‌مدیره تیم به دنبال گزینه خاص خود برای حضور در اردوگاه آبی هستند و واکنش برخی بازیکنان و اعضای کادر فنی به همین خاطر بوده است. 

اما صرف نظر از صحت و سقم این خبر‌ها این پرسش مطرح است که بهترین تصمیم در مورد کادر فنی استقلال چیست؟ شفر بماند یا برود؟ طبیعتاً اگر قرار باشد شفر برود و یک مربی خارجی بهتر از او هدایت آبی‌ها را برعهده بگیرد تصمیم خوبی است به شرطی که با شفر به گونه‌ای صحبت شود که بی‌خیال دستمزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری خود شود. در غیر این صورت هزینه زیادی به باشگاه تحمیل می‌شود. حتی اگر باشگاه نخواهد در این برهه از زمان به شفر پول بدهد او به راحتی با شکایت به فیفا به همه این پول خواهد رسید و سنت آخرش را هم از باشگاه خواهد گرفت. 

اما اگر هدف چیزی غیر از این باشد بازگشت به عقب است و استقلال از هدف دورتر خواهد شد. استقلال این فصل بیش از اینکه از اشتباهات شفر ضربه بخورد از اشتباهات مدیریت باشگاه ضربه خورد چراکه خیلی از بازیکنان کلیدی تیم به راحتی اردوی تیم را ترک کردند در حالی که اگر می‌بودند چه بسا تیم اکنون در بهترین شرایط قهرمانی قرار داشت. در فصل جاری و در خیلی از بازی‌ها استقلال ارائه‌گر بازی خوبی بود و به دلیل عدم استفاده از فرصت‌ها، موقعیت را از دست داد. همان‌طور که این روز‌ها پاتوسی برای استقلال امتیاز می‌گیرد اگر تیام می‌بود در دور رفت هم استقلال امتیازات ارزشمندی را به دست می‌آورد. 

استقلال از نظر سبک بازی از زمان روی کار آمدن شفر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و این یک واقعیت محض است، دیگر این‌طور نیست تیم برای گل زدن تنها به سانتر از کناره‌ها اکتفا کند. از همه مهمتر تیم در ثبات بهتر نتیجه می‌گیرد. اشتباهات مدیریتی همان‌طور که اشاره شد بزرگ‌تر از اشتباهات شفر بوده. نمونه اش بیانیه‌ای که باشگاه بعد از باخت در شهرآورد صادر کرد و این بیانیه دو امتیاز حساس از تیم در بازی با سایپا گرفت. باشگاه در شرایطی می‌تواند به این کادر فنی ایراد بگیرد و سبب برکناری آن‌ها شود که همه خواسته‌های کادر فنی را برآورده کرده باشد. 

برکناری شفر حق طبیعی باشگاه استقلال است. البته به شرطی که این برکناری غرامتی برای باشگاه به دنبال نداشته باشد و از همه مهمتر مربی‌ای که به جای شفر می‌آید قوی‌تر از او باشد.

منبع: خبرورزشی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها