کد خبر : 15169

برداشته شدن 2 گام جدی برای افزایش حقوق معلمان

برداشته شدن 2 گام جدی برای افزایش حقوق معلمان

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس می‌گوید دو گام جدی برای افزایش حقوق فرهنگیان در سال ۹۸ برداشته شده است.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص روایت‌های مختلف از مصوبه افزایش حقوق‌ها در سال 98 گفت: آنچه که مجلس مصوب کرد و به قانون تبدیل و به دولت ابلاغ شده؛ عبارت است از افزایش 400 هزار تومانی به علاوه 10 درصد برای سال آینده.

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: با این تصمیم، معلمی که 3 میلیون حقوق می‌گیرد، 700 هزار تومان به او اضافه خواهد شد؛ یعنی حدود 25 درصد و معلمی که 3 و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرد، به او 20 درصد اضافه می‌شود.

حقوق اکثر معلمان افزایش بیش از 20 درصدی خواهد داشت

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: اکثریت معلمان کمتر از 3 میلیون تومان حقوق می‌گیرند و پس از این قانون، افزایش بیش از 20 درصدی خواهند داشت.

این نماینده مجلس در خصوص بازنشسته‌ها گفت: بیش از 90 درصد بازنشستگان و تمامی معلمان در عموم شهرهایی که فاکتور و ویژگی خاصی برای حقوق کارمندان آنها وجود ندارد، کمتر از 3 میلیون تومان حقوق می‌گیرند و موارد نادری بیش از این است.

حقوق فرهنگیان بازنشسته در سال 98 چقدر افزایش خواهد داشت؟

وی در مورد فرهنگیان بازنشسته ادامه داد: حدود دو میلیون نفر بازنشسته در کشور داریم که 1 میلیون نفر آن فرهنگی هستند؛ اکثر قریب به اتفاق این گروه کمتر از 2 میلیون و 200 هزار تومان دریافتی دارند اما برای بهبود حقوق آنها اعتبار 4 هزار و پانصد میلیارد تومانی با هدف همسان‌سازی حقوق پیش‌بینی شده است که علاوه بر آن افزایش حقوق از این مورد هم بهره‌مند خواهند شد.

حاجی بابایی همچنین در خصوص مالیات این قشر بیان کرد: تا میزان 2 میلیون و 700 هزار تومان مالیات کسر نمی‌شود ولی از این رقم تا 4 میلیون و 250 هزار تومان، 10 درصد مالیات کسر می‌شود که مثلا برای فردی که 4 میلیون حقوق می‌گیرد، حدود 130 هزار تومان به عنوان مالیات کسر می‌شود.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: مجلس دو گام برای فرهنگیان برداشت؛ نخست افزایش 400 هزار تومانی حقوق به همراه 10 درصد و دوم 4 هزار و 500 میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق./

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها