کد خبر : 14972

پیشنهاد جدید برای حل مشکل ادامه تحصیل معلمان و فرهنگیان

پیشنهاد جدید برای حل مشکل ادامه تحصیل معلمان و فرهنگیان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برای حل مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان پیشنهاد دادیم مدرک تحصیلی اول برای آموزش و پرورش را لیسانس در نظر بگیرند.

علی الله‌یار ترکمن درباره مشکل اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان اظهار کرد: در این خصوص وزیر آموزش و پرورش پیگیر است و چندین مکاتبه با سازمان اداری و استخدامی داشته است.

وی افزود: بحث ادامه تحصیل مصوبه شورای عالی اداری است و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرا هستند و به همین دلیل نپذیرفتند که آموزش و پرورش مستثنی باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: پیشنهاد کردیم با توجه به اینکه حداقل مدرک تحصیلی برای استخدام در تمام دستگاه‌ها لیسانس است، مدرک تحصیلی اول برای آموزش و پرورش را لیسانس در نظر بگیرند، یعنی اگر معلمی مدرک فوق‌دیپلم داشته و لیسانس گرفته و پس از آن فوق‌لیسانس گرفته است، مدرک فوق‌لیسانس محاسبه شود.

وی افزود: این پیشنهاد در سازمان امور اداری و استخدامی در حال بررسی است و وزیر آموزش و پرورش هم پیگیر آن است که امیدواریم مشکل فرهنگیان از این بابت حل شود.

اواخر سال 97 نیز حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی درباره مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان و محدودیت اعمال مدارک تحصیلی بالاتر برای کارمندان دولت از جمله فرهنگیان نامه‌ای را به رئیس جمهور ارسال کرد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها