کد خبر : 14904

برنامه زمانی بانک های مختلف برای پرداخت وام ازدواج 30 میلیونی

برنامه زمانی بانک های مختلف برای پرداخت وام ازدواج 30 میلیونی

بانک‌ها بر اساس بند «الف» تبصره۱۶قانون بودجه سال ۱۳۹۸کل کشور به هریک از زوج‌ها در سال جاری به میزان ۳۰میلیون تومان تسهیلات ازدواج پرداخت می‌کنند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این اقدام پیشگام بوده ودر حال حاضر ، افزایش وام ازدواج را به شعب خود ابلاغ کرده است. بانک مسکن نیز اعلام کرد از اول هفته آینده این دستورالعمل را به شعب خود ابلاغ خواهد کرد و وام ازدواج ۳۰ میلیونی در شعب بانک مسکن نیز پرداخت خواهد شد.بانک دی نیز بخشنامه وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی ازدواج را به شعب ابلاغ کرده و براساس اعلام افراد واجد شرایط، به افراد معرفی شده این وام را پرداخت می‌کند.

این گزارش نشان می‌دهد، بانک ایران زمین مانند بانک‌های فوق از ابتدای هفته آینده به متقاضیان معرفی شده از سوی بانک مرکزی، وام ۳۰ میلیونی ازدواج ودر مجموع ۶۰ میلیون تومان به زوجین پرداخت خواهد کرد.موسسه اعتباری ملل نیز مانند سایر بانک‌ها وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی را پرداخت می‌کند و براساس پیگیری‌های خبرنگار ما اعلام کرد که در حال حاضر این وام را پرداخت می‌کند.

در همین راستا، بانک قرض‌الحسنه مهرایران در اطلاعیه‌ای جداگانه اعلام کرد این بانک همچون گذشته پیشگام پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جوانان است و در راستای اجرای بند «الف» تبصره ۱۶قانون بودجه امسال، به متقاضیان وام ازدواج که در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کرده و این بانک به‌عنوان بانک عامل برایشان معرفی شده است، تسهیلات ۳۰۰میلیون ریالی پرداخت می کند.

بانک قرض‌الحسنه مهرایران پیشگام پرداخت تسهیلات ۱۵۰میلیون ریالی ازدواج جوانان در شبکه بانکی کشور است و طی ۱۱ سال فعالیت خود بالغ بر ۲۸۵هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش ۱۵هزار و۱۱۵میلیارد ریال پرداخت کرده است.متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج امسال نیز می توانند با مراجعه به آدرس‌بانک و انتخاب این بانک برای پرداخت تسهیلات، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

بر‌اساس بند «الف» تبصره ۱۶قانون بودجه سال جاری، «به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است همه بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع کلیه منابع در اختیار پس انداز، جاری و سپرده قرض‌الحسنه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.»

در بخشنامه اخیر بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در اولویت نخست پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه قرار دارد و تمام بانک‌ها و موسسات اعتباری ملزم به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از محل مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه پس انداز و جاری هستند.

مبلغ این تسهیلات برای هر یک از زوجین، ۳۰۰میلیون ریال با دوره بازپرداخت پنج ساله (۶۰ماهه) و نرخ کارمزد ۴درصد است.بنا بر این گزارش، افرادی که امسال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج دریافت می کنند، مشمول سقف های مقرر در قانون جدید هستند.لازم به ذکر است که بانک مرکزی هنوز سهمیه نهایی بانک‌ها را به تفکیک مشخص نکرده است.

منبع:دنیای اقتصاد

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها