کد خبر : 14867

چرا مطالبات فرهنگیان همیشه به صورت معوق باقی می ماند

چرا مطالبات فرهنگیان همیشه به صورت معوق باقی می ماند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به معوق ماندن مطالبات فرهنگیان تاکید کرد: آموزش و پرورش باید لیست دقیقی از مطالبات فرهنگیان را تدوین کند.

سیدحمایت میرزاده  با اشاره به گلایه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از عملی نشدن وعده پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: اگرچه مشکل نبود اعتبار لازم در خزانه و سازمان برنامه و بودجه باعث عدم پرداخت مطالبات شد ولی مساله مهم این است که هیچ گاه حرف وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه در خصوص بودجه لازم برای پرداخت مطالبات فرهنگیان یکی نبوده است و هیچکدام حرف یکدیگر را قبول ندارند؛ یکی از ریشه‌های مشکل بدهی مطالبات فرهنگیان نیز همین امر است.

نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: این امر باعث می‌شود همیشه مطالبات فرهنگیان به صورت معوق باقی بماند؛ لذا تلاش کمیسیون آموزش مجلس بر این است که این دو را به یک توافق برساند و در جلسه‌ای از مسئولان سازمان برنامه و بودجه و خزانه برای بررسی موضوع دعوت کند.

تخصیص بودجه آموزش و پرورش بیش از 100 درصد است

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد:  باید فهرست دقیق مطالبات فرهنگیان و عناوین آن به ریز و جزء مکتوب شود و  با امضای وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون ارائه شود تا در اختیار سازمان برنامه و بودجه نیز قرار گیرد که نهایتا منجر به توافقی میان این دو دستگاه شود.

وی ادامه داد: سالی نیست که بودجه آموزش و پرورش بیش از 100 درصد تخصیص پیدا نکرده باشد ولی باز هم مشکلات به قوت خود باقی است؛ یعنی بیشتر از بودجه مصوب مجلس، تخصیص اعتبار صورت گرفته ولی کماکان مشکل برجاست که این امر نیاز به علت‌یابی دارد.

بدهی‌های هر سال به سال بعد موکول می‌شود

میرزاده درباره علت این موضوع توضیح داد: هرگاه بودجه آموزش و پرورش مصوب شده، همان لحظه کسری آن معلوم است و سالی نبوده که مسئولان از این امر بی‌اطلاع باشند یعنی بدهی‌های هر سال به سال بعد موکول می‌شود در حالی که اگر یک بار بودجه به صورت درست و بر اساس عملکرد واقعی بسته شود، مشکل حل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تا زمانی که مطالبات صفر نشود، معوقات و بدهی‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: مقرر شد جزئیات این مطالبات که دقیقا چه چیزی و چه مقداری است، تدوین شود؛ در این صورت می‌توان یک کار اساسی در نظام آموزشی کشور انجام داد./

منبع:خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها