کد خبر : 14864

اعتبار طرح رتبه بندی معلمان برای چند ماه جوابگو است؟

اعتبار طرح رتبه بندی معلمان برای چند ماه جوابگو است؟

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از تعیین اعتبارات لازم برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در شش ماه اول سال ۹۸ خبر داد.

محمدرضا عارف در ارزیابی اقدامات صورت گرفته برای حوزه آموزش کشور در عرصه تقنین در سال 97، گفت: اصولا نگاه به حوزه آموزش به ویژه آموزش و پرورش در این دوره از مجلس شورای اسلامی مثبت بوده است، به این معنا که ما همواره با نگاه مثبت نمایندگان در ارتباط با مشکلات و مسائل حوزه آموزش کشور روبرو بوده‌ایم، کما اینکه در بودجه 98 هم تقریبا پیشنهاداتی که دستگاه‌های اصلی داشتند یا در کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد آنها به جمع‌بندی رسیده بودیم با نگاه مثبت در صحن مجلس روبرو شده و به تصویب رسیدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته طبیعی است که محدودیت‌های منابع اجازه نمی‌دهد که آنچه نمایندگان مجلس در رابطه با حوزه آموزش در نظر دارند حتما محقق شود.

حدود 40 درصد از کلاس‌ها نیاز به نوسازی دارند

وی در بیان تغییراتی که باید در نظام آموزشی کشور ایجاد شود، تصریح کرد: هم‌اکنون بحث جدی که در حوزه آموزش مطرح بوده، نوسازی بافت‌های فرسوده مدارس است، کما اینکه حدود 40 درصد از کلاس‌ها نیاز به نوسازی دارند، ضمن اینکه اعتبارات خوبی نیز برای تخصیص به این بخش در بودجه تعیین شده است.

تاخیر در تقدیم لایحه از سوی دولت در اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان اختلال ایجاد کرد

عارف تاکید کرد: بهبود معیشت معلمان و توجه به منزلت آنها یکی دیگر از مواردی است که پیوسته دغدغه همگان بوده است، بنابراین در همین راستا طرحی را ارائه دادیم که نیاز به مجوز قانونی داشت و باید دولت در این رابطه لایحه ارائه می‌داد که متاسفانه با تاخیر مواجه شد، اما اعتبارات خوبی برای آن دیده شد تا بتوانیم موضوع همترازی یا رتبه‌بندی معلمان را دنبال کنیم.

وی افزود: البته این میزان اعتبارات که در کمیسیون تلفیق بودجه 98 نیز آن را افزایش دادند، برای مدت شش ماه در نظر گرفته‌ایم و چنانچه بخواهیم اعتبارات لازم برای اجرای آن در مدت یکسال را درنظر بگیریم، باید دو برابر عددی شود که در بودجه برای آن در نظر گرفته شده است.

عارف بیان کرد: اگر امسال رتبه‌بندی معلمان را با جدیت دنبال کنیم و احکام در این رابطه صادر شود، مطمئن هستیم که سال 98 با وضعیت خوبی برای معلمان مواجه خواهیم بود.

منبع:خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها