کد خبر : 14862

احتمال اجرای نظام رتبه بندی برای برخی معلمان

احتمال اجرای نظام رتبه بندی برای برخی معلمان

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب رقم ۲ هزار میلیارد تومانی برای اجرای نظام رتبه بندی در قانون بودجه سال ۹۸، تصریح کرد: با توجه به محدودیت بودجه‌‎ای این احتمال وجود دارد در سال نخست اجرای این طرح، نظام رتبه بندی برای معلمان بالای ۲۵ سال سابقه کار اجرایی شود.

قاسم احمدی لاشکی با یادآوری اینکه در لایحه‌ بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه داد، نظام رتبه بندی معلمان در سقف دوم بودجه دیده شده بود که عملا به مرحله اجرا نمی‎‌رسید، گفت: با نظر کمیسیون تلفیق این موضوع دستخوش تغییر شد و ردیفی مشخص تحت عنوان 554052 در جداول پایانی قانون بودجه مبلغ 2 هزار میلیارد تومان پیش بینی اعتبار صورت گرفت.

اجرای کامل نظام رتبه بندی رقمی معادل 7 تا 11 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌طلبد

نماینده مردم چالوس، کلاردشت و نوشهر در مجلس ادامه داد: البته رقم 2 هزار میلیارد تومان به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان نیست و بر اساس برآوردها برای اجرای نظام رتبه بندی حداقل باید رقم 7 هزار میلیارد تا 11 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: به همین خاطر طی تماسی که با وزیر آموزش و پرورش داشتم، مقرر شد نشستی برای چگونگی اجرای نظام رتبه بندی معلمان برگزار تا در خصوص نحوه اجرای آن تصمیمات لازم اتخاذ شود که آیین نامه‌ها و شیوه‌ نامه‌های آن چگونه تدوین شود.

احمدی لاشکی با بیان اینکه پیشنهادم این است با توجه به محدودیت بودجه‎ای، نظام رتبه بندی برای معلمانی که بالای 25 سال سابقه کار دارند، اجرایی شود تا پیش از بازنشستگی امتیازی برای این معلمان محسوب شود، گفت: امیدوارم سال آینده با تقویت اعتبارات، نظام رتبه بندی برای تمام معلمان اجرایی شود.

اجرای نظام رتبه بندی شأن و منزلت معلم را احیا خواهد کرد

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: با اجرای نظام رتبه بندی شأن و منزلت معلمان ارتقا خواهد پیدا کرد به این شکل که به مانند دانشگاه‎ها که رده اساتید مشخص است در مدارس نیز از معلم پایه تا معلم رهبری جایگاه معلمان را تعیین کنیم و همانطور که یک استاد دانشگاه از مربی به استاد تمام می‌رسد این الگو در آموزش و پرورش نیز پیاده سازی شود.

اجرای نظام رتبه بندی از مهرماه سال آینده خلاف قانون نیست

وی درباره این گفته وزیر آموزش و پرورش که نظام رتبه‌بندی را از مهرماه اجرایی می‎کنیم، گفت: با توجه به اینکه سال تحصیلی از مهرماه آغاز می‌شود، اجرای آن از مهرماه خلاف قانون محسوب نمی‌شود.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: طبیعی است اجرای چنین الگویی نیازمند بودجه‌ است تا کیفیت آموزش نیز تغییر کند و برای تغییر کیفیت مهم‌‎ترین موضوع توجه به معلمان است./

منبع:خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها