کد خبر : 14384

هزینه دریافت وام مسکن ارزانتر شد

هزینه دریافت وام مسکن ارزانتر شد

اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز بازار سرمایه در برخی نمادها به زیر ۵۰ هزار تومان و در چند نماد معاملاتی دیگر در بازه قیمتی ۵۰ تا ۵۳ هزار تومان خرید و فروش شد.

اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن در سه روز نخست کاری فروردین ماه (۵، ۶ و ۷) و همچنین روزهای شنبه و یکشنبه ۱۰ و ۱۱ فروردین ۹۸ در بازار سرمایه در حالی خرید و فروش شدند که سایه تعطیلات همچنان بر این بازار سنگینی کرده و حجم معاملات برگه‌های تسهیلات مسکن نسبت به سایر ماه‌های سال کمتر بود.

در معاملات امروز اوراق تسهیلات مسکن بیشترین حجم برگه‌هایی که وارد بازار شدند، به نماد معاملاتی «تسه ۹۷۱۱» (اوراق تسهیلات مسکن صادره در بهمن ۹۷) تعلق داشت که با ۷۵۰۰ برگه بیشترین تعداد اوراقی بود که در بازار با قیمت ۵۱ هزار تا ۵۳ هزار و ۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

با توجه به اینکه برای دریافت تسهیلات خرید مسکن برای متقاضیان فردی در تهران، باید ۱۶۰ برگه از سوی خریدار واحد مسکونی خریداری شود، با احتساب قیمت هر برگه اوراق تسهیلات مسکن به طور میانگین هر برگه ۵۱ هزار تومان، این متقاضی باید ۸ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان پرداخت کند.

سقف تسهیلات مسکن فردی در تهران ۹۰ میلیون تومان شامل ۶۰ میلیون تومان وام مسکن، ۲۰ میلیون تومان وام جعاله و ۱۰ میلیون تومان وام بدون سپرده است که متقاضی برای ۸۰ میلیون تومان آن باید اوراق تسهیلات مسکن از بازار سرمایه خریداری کند.

همچنین برای دریافت تسهیلات مسکن زوجین نیز با احتساب میانگین قیمت ۵۱ هزار تومان برای هر برگه از اوراق تسهیلات مسکن، متقاضی دریافت این تسهیلات می‌بایست ۲۴۰ برگه به ارزش ۱۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان خریداری کند.

سقف تسهیلات مسکن زوجین ۱۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان وام مسکن زوجین، ۲۰ میلیون تومان وام جعاله و ۲۰ میلیون تومان وام بدون سپرده است که متقاضی باید برای ۱۲۰ میلیون تومان آن برگه تسهیلات مسکن از بازار سرمایه خریدار کند.

منبع:مهر

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها