کد خبر : 14359

اسم طرح معلم تمام وقت عوض شد

اسم طرح معلم تمام وقت عوض شد

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه اسم طرح معلم تمام وقت تغییر پیدا کرد، گفت:‌ با صدور احکام معلمان حاضر در این طرح، سایر افراد نیز تمایل به عضویت پیدا کردند.

یارمحمد حسین‌بر درباره طرح "معلم تمام وقت" اظهار کرد: در مرحله نخست که جو علیه این طرح در فضای مجازی به شدت متشنج بود، حدود 9 هزار معلم در کل کشور تقاضای عضویت در این طرح را ارائه کردند.

وی افزود: پس از ثبت‌نام معلمان، احکام آنها صادر شد و اتفاقی که افتاد این بود، بعد از صدور حکم وقتی سایر همکاران مبلغ حکم آنها را مشاهده کردند، تعداد زیادی برای عضویت در طرح "معلم تمام وقت" مراجعه کردند  اما چون حقوق را جمع آوری کرده بودیم، نمی‌توانستیم عضویت آنها را ثبت کنیم چون اگر این کار بعد از واریز حقوق انجام می‌شد پول این افراد به دیون می‌رفت. 

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ عضویت معلمان در طرح معلم تمام وقت تا 31 شهریور ماه است و پس از‌ آن مجدد باید تقاضای خود را برای حضور در این طرح ارائه دهند.

سایر معلمان نیز تمایل به عضویت در طرح معلم تمام‌وقت دارند

وی ادامه داد: معلمان از این طرح و اینکه قرار است چه اتفاقی بی‌افتد به خوبی اطلاع نداشتند و پس از آنکه احکام فرهنگیان عضو طرح معلم تمام وقت صادر شد سایرین نیز به عضویت تمایل پیدا کردند.

اسم طرح "معلم تمام وقت" تغییر کرد!

حسین‌بر با اشاره به اینکه حق‌التدریس افراد حاضر در طرح معلم تمام‌وقت ماه به ماه در حقوق آنها واریز می‌شود، تصریح کرد: عنوان طرح معلم تمام‌وقت را تغییر داده‌ایم و این عنوان برای زمانی بود که می‌خواستیم مجوز بگیریم و هم‌اکنون عنوان آن به "ساماندهی ساعات غیرموظف" تغییر یافته است.

وی افزود:‌ در مجموع تقاضا برای عضویت در طرح معلم تمام‌وقت زیاد است و از تمام استان‌ها نامه زده‌اند که معلمان تقاضای حضور در طرح را دارند.

تنها امتیاز طرح معلم تمام وقت برای معلمان

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که "آیا یکی از شروط رتبه‌بندی، تمام وقت شدن معلمان است؟" گفت: این موضوع در سند تحول بنیادین ذکر شده و برای فعالیت‌های پژوهشی است در طرح معلم تمام‌وقت اصلاً چنین موضوعی را نداریم و تنها امتیاز آن برای معلمان این است که حق‌التدریس آنها به روز و در حقوق واریز می‌شود و در پاداش پایان خدمت بازنشستگی نیز تأثیر دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که "استقبال فرهنگیان در کدام استان‌ها بیشتر بوده است؟" افزود: تاجایی که در ذهنم است، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و اصفهان استقبال خوبی داشتند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها