کد خبر : 14144

جذب معلمان حق التدریس جدید / تنها مسیر قانونی جذب معلم

جذب معلمان حق التدریس جدید / تنها مسیر قانونی جذب معلم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمبود معلم باعث شده تا برخی از مدارس از مدیر برای تدریس استفاده کنند اما با تدابیری که اندیشیده شده قرار است در آینده ۶۰ هزار نیروی حق‌التدریس وارد بازار کار شوند.

​محمد بیرانوندی با اشاره به تدریس برخی از مدیران در مدارس و کمبود نیروی معلمان گفت: مدیر باید حتما کل وقت خود را صرف مدیریت کند چراکه حساسیت کار در همه ادارات بر دوش مدیر است و باید وقت و انرژی کافی داشته باشد و هیچ دغدغه‌ای جز مدیریت نداشته باشد. اینکه یک مدیر تدریس کند یعنی دغدغه‌ای غیر از مدیریت دارد و هم آموزش و هم مدیریت آسیب می‌بیند. آنچه که از قبل داشتیم و باید باشد این است که کسی که تدریس می‌کند باید با مطالعه به کلاس برود و با مطالعه نیز مجموعه را مدیریت کند اما مدیری که پا به عرصه تدریس گذاشته یعنی هر دو کار را ناقص انجام می‌دهد.

مدیر باید فقط به وظایف مدیریتی برسد

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل اینکه نیروی انسانی نداریم از این شگرد استفاده می‌کنند. توصیه ما این است که تا آنجا که امکان دارد از جاهای دیگر نیروهای خود را تامین کنند و مدیر را آزادتر بگذارند تا به این امور بیشتر برسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از اینکه هنوز برای حل این موضوع تدبیری نیندیشیده‌اند تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم پاسخگوی نیاز مدارس به هرشکل باشیم. قطعا کمبود معلم باعث می‌شود که به هر شکل بخواهیم آن را جبران کنیم. زمانی که معلم نداریم یا باید از مدیر و یا معاون استفاده کنیم بنابراین باید این کمبود جبران شود البته باید متذکر شد که استفاده از مدیران برای تدریس راه جبران خوبی نیست.

اشتغال 60 هزار نیروی حق‌التدریس در سال 98

وی با بیان اینکه سال‌های بسیاری است که کمبود نیروی معلم داریم گفت: این کمبود در این 3 سال اخیر بیشتر خود را نشان داده و امیدواریم که با ظرفیتی که سال گذشته و امسال به دانشگاه فرهنگیان دادند و 60 هزار نیروی حق‌التدریس را مشغول به کار می‌کنیم، بتوانیم این کمبود نیروی انسانی را تامین کنیم و از سایر مجاری که درست نیست راه را ببندیم که آسیب نبینیم.

راه تامین نیرو صرفا از طریق دانشگاه فرهنگیان است

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: 60 هزار نیروی حق‌التدریس را در مصاحبه اخیر داشتیم و ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را نیز افزایش دادیم و در برنامه ششم نیز آمده که راه تامین نیرو صرفا از طریق دانشگاه فرهنگیان است. سال جاری نیروی خوبی دادند البته این افراد 4 سال دیگر وارد کار می‌شوند. ضمن اینکه تعدادی بازنشسته نیز داریم که می‌روند و با بحران نیرو مواجه هستیم اما امیدواریم که مشکل حل شود.

منبع:خانه ملت

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها