کد خبر : 14076

آقای گل تیم های لیگ برتر چه کسانی هستند؟

آقای گل تیم های لیگ برتر چه کسانی هستند؟

کی روش استنلی، مهاجم برزیلی سپاهان با به ثمر رساندن ۱۲ گل عنوان آقای گلی لیگ برتر ایران را در اختیار دارد.

تا پیش از تعطیلات نوروز ۹۸ بیست و دو هفته از لیگ برتر ایران برگزار شد و در سال جدید هم با برگزاری رقابت های هشت هفته دیگر این فصل هم به اتمام می رسد.

در این‌ گزارش به معرفی برترین گلزنان تیم های لیگ برتری تا پیش از تعطیلات نوروز و بازی هایی که آنها در آن موفق به گلزنی شده اند می پردازیم.

تراکتورسازی تبریز: آنتونی استوکس(۱۱ گل)

مهاجم ایرلندی تراکتوری ها در این فصل با ۱۱ گلی که مقابل نساجی(یک گل بازی رفت) سپاهان(یک گل بازی رفت و یک گل بازی برگشت) ماشین سازی(یک گل بازی رفت و یک گل بازی برگشت) استقلال خوزستان(۴ گل- بازی رفت) صنعت نفت(یک گل بازی رفت) پدیده(یک گل بازی برگشت) به ثمر رسانده به بهترین گلزن تیمش تبدیل شده است.

استوکس تاکنون ۱۸ بازی در لیگ برتر برای تبریزی ها انجام داده و ۱۵۱۹ دقیقه در زمین حضور داشته است. میانگین گلزنی استوکس ۰/۶۱ گل در هر بازی است. استوکس هر ۱۳۸ دقیقه یک گل برای تراکتور به ثمر رسانده است‌.

سپاهان اصفهان: کی روش استنلی(۱۲ گل)

مهاجم برزیلی زردپوشان دیار نصف جهان با ۱۲ گل در حال حاضر صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر است.

کی روش این ۱۲ گل را در بازی با پارس جنوبی جم (یک گل بازی رفت و یک گل بازی برگشت) فولاد(یک گل بازی رفت و یک گل بازی برگشت) نفت مسجد سلیمان(۲ گل بازی رفت) نساجی مازندران(۲ گل بازی رفت) استقلال تهران(یک گل بازی رفت) سایپا(۲ گل بازی رفت) سپیدرود(یک گل بازی برگشت) به ثمر رسانده است.

او در ۱۸ بازی سپاهان ۱۶۰۰ دقیقه در زمین حضور داشته و میانگین گلزنی اش ۰/۶۷ گل به ازای هر بازی است. کی روش به صورت میانگین هر ۱۳۳ دقیقه برای سپاهان گل می زند.

پرسپولیس: علی علیپور (۱۱ گل)

آقای گل فصل گذشته لیگ برتر با به ثمر رساندن ۱۰ گل در بازی با پدیده(یک گل بازی رفت و یک گل بازی برگشت) صنعت نفت(یک گل بازی رفت و یک گل بازی برگشت) نساجی(یک گل بازی رفت) پیکان(یک گل بازی رفت) سپاهان(یک گل بازی رفت) پارس جنوبی(۲گل بازی رفت) استقلال خوزستان(یک گل بازی رفت) بهترین گلزن سرخ پوشان پایتخت بوده است.

علیپور در ۲۲ بازی این فصل پرسپولیس ۱۹۴۴ دقیقه در زمین بوده و میانگین گلزنی اش ۰/۵ گل به ازای هر بازی است. او هر ۱۷۷ دقیقه یک بار برای تیمش گلزنی کرده است.

استقلال تهران: وریا غفوری(۴ گل)

عنوان بهترین گلزن استقلال تا پایان هفته بیست و دوم لیگ در اختیار هافبک- مدافع راست این تیم یعتی وریا غفوری است که تاکنون چهار گل را در بازی با ذوب آهن(۲ گل- رفت) سایپا(یک گل بازی رفت) و پیکان(یک گل بازی برگشت) به ثمر رسانده است.

غفوری با آمار ۱۹ بازی و ۱۶۲۱ دقیقه حضور در زمین به میانگین ۰/۲۱ گل به ازای هر بازی رسیده است. غفوری هر ۴۰۵ دقیقه برای استقلال گل زده است.

پدیده: یونس شاکری (۴ گل) 

شاکری ۲۹ ساله یکی از بهترین فصل های فوتبالی اش را پشت سر می گذارد.

او تاکنون در ۲۰ بازی ۸۴۳ دقیقه برای پدیده به میدان رفته و میانگین گلزنی اش ۰/۳۵ گل به ازای هر بازی است. البته شاکری با توجه به اینکه هر ۱۲۰/۴۵ دقیقه برای تیمش گلزنی کرده بهترین آمار را در این زمینه بین‌ تمام بازیکنان لیگ برتری دارد.

یونس گل هایش را در دیدار با استقلال خوزستان(یک گل بازی رفت) سپیدرود(یک گل بازی رفت و ۲ گل بازی برگشت) ذوب آهن(یک گل بازی رفت) پارس جنوبی(یک گل بازی رفت) فولاد(یک گل بازی رفت) به ثمر رسانده است.

سایپا: علی دشتی(۴ گل)

وینگر ۲۵ ساله بندرکنگان سایپا که مدتی است در پست دفاع راست به میدان می رود با ۴ گل زده بهترین گلزن این فصل تیم علی دایی است.

دشتی تمام گل هایش را در نیم فصل اول و بازی با تیم های سپیدرود، فولاد، نساجی و استقلال به ثمر رسانده است. او ۱۹ بار در ترکیب سایپا حضور داشته و ۱۴۴۰ دقیقه برای تیمش بازی کرده است. میانگین گل دشتی ۰/۲۱ گل به ازای هر بازی است و او هر ۳۶۰ دقیقه برای نارنجی پوشان پایتخت گلزنی کرده است.

فولاد: لوسیانو پریرا(۷ گل)

این مهاجم ۳۵ ساله برزیلی در لیگ هجدهم ثابت کرده همچنان دود از کنده بلند می شود چراکه لوسیانو با به ثمر رساندن ۷ گل تا اینجای فصل بهترین گلزن فولاد بوده است.

لوسیانو در هر ۲۲ بازی فولاد در این فصل حضور داشته و در مجموع ۱۹۵۸ دقیقه برای تیم افشین قطبی بازی کرده است. به این ترتیب میانگین‌ گلزنی شیمبا برای فولاد ۰/۳۱ گل به ازای هر بازی است و او به صورت تقریبی هر ۲۷۹ دقیقه برای تیمش گل می زند.

او تاکنون دروازه تیم های نساجی(یک گل بازی رفت) سایپا(یک گل بازی رفت) سپاهان(یک‌گل بازی رفت) پیکان( یک گل بازی رفت) ذوب آهن(یک گل بازی رفت) تراکتورسازی(یک گل بازی رفت) و پرسپولیس(یک‌گل بازی برگشت) را باز کرده است.

پارس جنوبی جم: محمد نوری و مجید علیاری(۴ گل)

محمد نوری و مجید علیاری با ۴ گل زده بهترین گلزن پارس جنوبی در فصل جاری هستند.

کاپیتان ۳۶ ساله تیم مهدی تارتار با گلزنی برابر استقلال خوزستان، صنعت نفت،پیکان و ذوب آهن در نیم فصل اول به چنین جایگاهی رسیده است.

نوری در ۱۸ بازی ۱۰۲۸ دقیقه برای جمی ها بازی کرده است و رکورد گلزنی اش ۰/۲۲ گل به ازای هر بازی است. این هافبک طراح هر ۲۵۷ دقیقه یک گل برای پارس به ثمر می رساند.

البته مهاجم نوک پارس جنوبی با توجه به اینکه در هر ۲۲ بازی تیمش به میدان رفته و ۱۲۲۳ دقیقه در ترکیب حاضر بوده است از لحاظ میانگین گلزنی نسبت به نوری وضعیت ضعیف تری دارد.

رکورد گلزنی مجید علیاری ۰/۱۸ گل به ازای هر بازی است و هر ۳۰۵ دقیقه برای پارس گل می زند.

مهاجم ۲۳ ساله پارس جنوبی تاکنون به تیم های فولاد(بازی رفت) پدیده(بازی رفت) استقلال خوزستان(بازی رفت) و نساجی(بازی برگشت) گل زده است.

ماشین سازی: رضا خالقی فر(۴ گل)

خالقی فر هم از دیگر گلزن های مسن لیگ هجدهم است. این مهاجم ۳۵ ساله بابلی که این فصل کاپیتان ماشین سازی شده تاکنون دروازه تیم های ذوب آهن، پارس جنوبی، فولاد و نفت مسجد سلیمان را در نیم فصل اول باز کرده و با ۲۲ بازی و ۱۷۳۹ دقیقه حضور در زمین به میانگین ۰/۱۸ گل به ازای هر بازی و هر ۴۳۴ دقیقه یک گل رسیده است.

نساجی: جورجی ولسیانی(۵ گل)

دفاع میانی ۲۷ ساله و گرجستانی نساجی در این فصل بهترین گلزن تیمش بوده است. 

ولسیانی ۱۹۳ سانتی متری دور رفت دروازه تیم های پرسپولیس، سایپا، صنعت نفت و دور برگشت پارس جنوبی و فولاد را باز کرده تا با ۵ گل بهترین گلزن نساجی باشد.

او در ۱۷ بازی ۱۵۳۰ دقیقه برای امید شهر خسته(لقب نساجی) بازی کرده و رکورد ۰/۲۹ گل به ازای هر بازی را ثبت کرده است. در واقع ولسیانی هر ۳۰۶دقیقه گلزنی می کند‌.

پیکان: عیسی آل کثیر(۵ گل)

مهاجم ۲۹ ساله خوزستانی پیکان با ۵ گل بهترین گلزن فصل جاری خودروسازان تهرانی بوده است.

آل کثیر تمام گل هایش را در نیم فصل اول لیگ و در بازی با تیم های ماشین سازی، استقلال خوزستان، سپیدرود و فولاد(۲گل) به ثمر رسانده است.

البته آل کثیر با ۱۵ بار حضور در ترکیب پیکان و ۶۳۶ دقیقه بازی برای این تیم در گلزنی آمار فوق العاده ای داشته به شکلی که میانگین او هر ۰/۳۳ گل به ازای هر بازی است و عیسی هر ۱۲۷ دقیقه برای پیکان گل می زند.

صنعت نفت آبادان: میلاد جهانی(۴ گل)

وینگر ۲۹ ساله و چپ پای صنعت نفت با ۴ گل، بهترین گلزن این تیم است. 

میلاد جهانی گل هایش را در نیم فصل اول وارد دروازه تیم های پرسپولیس، استقلال خوزستان، نساجی و سایپا کرد. 

این هافبک مازندرانی تاکنون ۱۸ بازی برای برزیل ایران انجام داده و ۱۳۲۶ دقیقه از سوی پائولو سرجیو پرتغالی در ترکیب قرار گرفته است. با این وضعیت آمار گلزنی میلاد ۰/۲۲ گل به ازای هر بازی با میانگین هر ۳۳۱ دقیقه یک گل است‌.

ذوب آهن: محسن مسلمان و ادی هرناندز(۳ گل)

شاید یکی از دلایل قرار گرفتن ذوب آهن در رتبه های پایین جدول لیگ برتر عملکرد ضعیف مهاجمان این تیم و تعداد گل های کم آنها است. به شکلی که محسن مسلمان و ادی گابریل هندوراسی با وجود خداحافظی از این تیم همچنان بهترین گلزن ذوبی ها هستند. 

مسلمان دور رفت دروازه تیم های پیکان، تراکتورسازی و فولاد را باز کرد.

گابریل هم موفق شد به تیم های نساجی، استقلال و صنعت نفت آبادان گل بزند.

با توجه به جدایی این ۲ بازیکن از ذوب آهن دیگر آمار گلزنی محسن و ادی را بررسی نمی کنیم.

نفت مسجد سلیمان: اسماعیل شریفات (۲ گل)

اسماعیل شریفات، تنها بازیکن این فصل نفت مسجد سلیمان است که تعداد گل هایش از یک بیشتر شده و او اکنون با ۲ گل بهترین‌ گلزن‌ تیم شهر اولین ها است.

این مهاجم ۱۶۶ سانتی متری رامشیری دور رفت دروازه استقلال خوزستان و دور برگشت هم دروازه نساجی را باز کرد. ۱۹ بازی و ۱۱۸۲ دقیقه آمار بازی شریفات در این فصل لیگ برتر بوده است و او به ازای هر بازی ۰/۱ گل به ثمر رسانده است. در واقع بهترین گلزن نفتی ها پایش هر ۵۹۱ دقیقه به گل باز شده است.

سپیدرود رشت: حسین ابراهیمی و محمد غلامی(۳گل)

حسین ابراهیمی، وینگر‌ ۲۸ ساله آستانه ای و محمد غلامی، مهاجم ۳۶ ساله تالشی بهترین گلزنان سپیدرود در لیگ هجدهم هستند.

ابراهیمی ۳ گل خود را نیم فصل اول وارد دروازه تیم های سپاهان، ماشین سازی و فولاد کرد. او با ۱۸ بازی و ۱۴۰۸ دقیقه حضور در ترکیب سرخ پوشان رشتی به آمار ۰/۱۶ گل به ازای هر بازی رسیده و هر ۴۶۹ دقیقه برای سپیدرود گل می زند.

از سوی دیگر غلامی هم ۳ گلش را در بازی با پارس جنوبی(دور رفت) نفت مسجد سلیمان(دور رفت) و استقلال خوزستان(دور برگشت) به ثمر رساند. 

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران تاکنون در ۱۵ بازی ۱۱۱۵ دقیقه جزء ترکیب سپیدرود بوده است و آمار گلزنی اش ۰/۲ گل به ازای هر بازی است. در واقع غلامی هر ۳۷۱ دقیقه موفق به گلزنی برای تیمش می شود.

استقلال خوزستان: وحید خشتان(۵ گل)

وینگر‌ سمت راست آبی های خوزستانی با ۵ گل زده بهترین گلزن قعرنشین لیگ است.

خشتان تمام این گل ها را در نیم فصل اول وارد دروازه تیم های ماشین سازی، پدیده، صنعت نفت(۲گل) و نفت مسجد سلیمان کرد.

این بازیکن ۲۶ ساله با ۱۹ بازی برای استقلال خوزستان ۱۴۶۲ دقیقه در ترکیب تیمش حاضر بوده و به آمار ۰/۲۶ گل به ازای هر بازی رسیده است. خشتان هر ۲۹۲ دقیقه برای آبی ها گلزنی می کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها