کد خبر : 13809

این بازیکن آتش زیر خاکستر دربی پیش رو است

این بازیکن آتش زیر خاکستر دربی پیش رو است

حضور گادیون منشا در دربی 89، یکی از جنجالی‌ترین و البته جذاب‌ترین نکات این نبرد سنتی است که می‌تواند هم برای استقلال بسیار کارساز و هم بسیار ویران کننده باشد.

پس از سال‌ها ایستادن در پشت خطوط قرمز، یاغی‌ نیجریه‌ای تصمیم گرفت تا پایش را آن سوی مرزها بگذارد و در تاریخ سرخآبی‌ها بدل به مهره‌ای شود که چندان پایبند به پیراهن خود نبود و سر به بیابان گذاشت تا در جست و جوی انتقام، به گذشتۀ خود پشت کند؛ منشا اولین یاغی مشترک آبی و قرمزها نیست و آخرین آن هم هرگز نخواهد بود!

پرسپولیس در نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر با همین ستارۀ جنجالی نیجریه‌ای برابر استقلال قرار گرفت و پس از موقعیت‌ سوزی‌های  فراوان او، بازی را نتیجۀ تساوی بدون گل به پایان رساند، کسی در آن روزها باورش هم نمی‌شد در دور برگشت قرار است منشا شمشیر را از رو برای خودی‌ها ببندد، هرچند که او هم پاسخ محبت بی‌کران کادر فنی و باشگاه پرسپولیس،را پس از حضور همه جانبۀ خود در روزهای محرومیت سرخ‌ها داد و می‌توان گفت که هردو با یکدیگر بی‌حسابند و همه چیز در ظاهر برابر است، اما در دربی 89 چطور، آیا برابری در این شب بزرگ مفهومی دارد؟!

مشخصاً گادوین منشا در همین مدت زمان اندک حضورش در استقلال، موفق‌تر از دوران حضورش در پرسپولیس ظاهر شده است، در ابتدا حتی رسانه‌ها با طعنه از او به عنوان " آفت پرسپولیس، نعمت استقلال" یاد می‌کردند تا تفاوت سطح کیفی او کاملا مشهود باشد؛ وینفرید شفر سرمربی باهوش استقلالی‌ها در این روزهای حساس عمیقاً ذهنش درگیر آفت پرسپولیسی‌ها و نعمت خود است! مردی که می‌تواند تبدیل به برگ برنده در نبرد برابر پرسپولیس یا حکم مرگ استقلال شود!

منشا از پرسپولیسی‌ها شناخت دقیق و کاملی دارد و بی‌شک شفر در این ساعات امان او را با سوالات خود بریده است، از طرفی دیگر گادوین نزد هم‌بازیان قدیمی خود دیگر خیلی محبوب به نظر نمی‌رسد و روابطش پس از جدایی از سرخ‌ها رو به سردی رفته است و آتش زیرخاکستر تسویه حساب‌های شخصی، از همین حالا لمس می‌شود! جایی که منشا به دنبال آن است تا خود را به پرسپولیس ثابت کند و ممکن است در این مسیر هر اتفاقی رقم بخورد.

پسر تنومند نیجریه‌ای استقلال، در گذشته ثابت کرده است که تسلط بسیار خوبی را بر روی اعصاب خود در میادین نبرد دارد و کاملاً زیرکانه می‌تواند نبردهای روانی را با پیروزی پشت سر بگذارد، از سویی دیگر پرسپولیسی‌ها او را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند که بازیکن قدیمیشان با تکیه بر چه تکنیک‌هایی می‌تواند در زمین بازی تمرکز کند و به راحتی خواهند توانست آرامش او را برهم بزنند! هرچه که هست، منشا به همان اندازه که قابلیت تبدیل شده به سوپراستار آبی‌ها در دربی 89 را دارد، به همان میزان نیز پتانسیل به نابودی کشاندن اردوی استقلال را هم دارد! چرا که منشا اکنون یک ستارۀ دو بُعدی برای سرخآبی‌هاست که کسی نمی‌داند در تاریخ 10 فروردین، قرار است کدام چهرۀ او به نمایش دربیاید!

منبع:ورزش11

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها