کد خبر : 13519

2 فاکتور بهبود حقوق معلمان در سال 98

2 فاکتور بهبود حقوق معلمان در سال 98

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزایش حقوق و معافیت از مالیات را دو فاکتور بهبود حقوق فرهنگیان در سال ۹۸ عنوان کرد.

فرهاد فلاحتی درباره وضعیت حقوق معلمان گفت: افزایش حقوق معلمان همچون دیگر حقوق‌بگیران جامعه باعث رفع دغدغه اقتصادی آنها خواهد شد ولی باید دید آیا با بالارفتن رضایتمندی آنها فضای آموزش و پرورش کشور دارای کیفیت عالی‌تری خواهد شد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر حقوق فرهنگیان را نسبت به دیگر کارمندان دولت در نظر گرفت، تفاوت معناداری احساس نمی‌شود ولی در سطحی منطقی است ولی اگر آن را به تناسب حقوق اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی مد نظر قرار داد، تفاوتی معنادار دیده می‌شود.

نظر دولت افزایش20 درصدی حقوق‌ها بود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر لزوم همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، توضیح داد: این موضوع در مجلس به شدت پیگیری و در کمیسیون تلفیق ساعت‌ها روی آن کار شد و پس از اخذ نظرات دولت منجر به این تصمیم شد که در سال آتی شاهد افزایش حقوق ویژه‌ای خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حقوق فرهنگیان معمولا زیر 3 میلیون تومان است، بیشترین افزایش حقوق برای این قشر در نظر گرفته شد؛ یعنی 400 هزار تومان افزایش حقوق برای هرکارمند مانند فرهنگیان به علاوه 10 درصد مازاد.

فلاحتی افزود: لایحه دولت مقرر کرده بود که حقوق‌ها 20 درصد افزایش داشته باشد ولی با مصوبه مجلس، افزایش حقوق بیش از 40 درصدی برای قشر حقوق‌بگیر پایین مد نظر قرار گرفت.

معافیت مالیاتی فرهنگیان با حقوق کمتر از 3 میلیون

وی همچنین معافیت حقوق‌های حدود 3 میلیون تومانی از پرداخت مالیات را کمک اقتصادی دیگری به این قشر دانست و گفت: کمک دیگر مجلس به فرهنگیان آن بود که مصوب کرد حق و حقوق حق‌التدریسان و خرید خدمتی‌ها و تمام فرهنگیان که از وزارت آموزش و پرورش طلبکار هستند باید ماهیانه پرداخت شود.

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت مکلف شد تا پایان سال 97 بدهی و دیون معلمان را پرداخت کند، ادامه داد: به هر میزان به رضایتمندی معلمان توجه شود به همان میزان آسیب‌پذیری جامعه نسبت به آسیب‌ها کاهش پیدا می‌کند./

منبع:خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها