کد خبر : 13470

این معلمان درآستانه عید بدون حقوق ماندند

این معلمان درآستانه عید بدون حقوق ماندند

معلمان خرید خدمات آموزشی امسال نیز به سنت سال‌های گذشته در آخرین روزهای سال، بدون حقوق مانده‌اند.

معلمان خرید خدمات آموزشی که از ابتدای مهر تا به امروز، حقوقی دریافت نکرده‌اند، در واپسین روزهای سال چشم انتظار صحبت‌های مسئولان هستند تا مشخص شود آیا در آستانه شب عید،  قرار است حقوقی برای آنها واریز شود یا نه؟

البته سال گذشته نیز این رویه ناعادلانه وجود داشت و این معلمان در آستانه شب عید چشم انتظار واریز حقوق چندین ماهه خود بودند.

پای صحبت‌های یک معلم خرید خدمات

یکی از معلمان خرید خدمات آموزشی از استان سیستان و بلوچستان به خبرنگار تسنیم گفت:‌ از سال 94 به عنوان معلم پایه پنجم دبستان در طرح خرید خدمات آموزشی حضور دارم که با بیمه 26 روز و حداقل حقوق کار می‌کنم و برای تابستان نیز نه بیمه و نه حقوق دارم.

وی افزود: از ابتدای سال تحصیلی جاری یعنی از مهر تا اسفند ریالی حقوق دریافت نکرده‌ام و از سال قبل نیز دو ماه مطالبه دارم و برای سال تحصیلی جاری نیز هیچ قراردادی با ما امضا نکرده‌اند تا بدانیم حداقل قرار است چقدر به ما حقوق بدهند؟ البته سال گذشته در  مجموع 5 میلیون و 100 هزار تومان به ما تعلق گرفت که دو ماه آن هم هنوز پرداخت نشده است.

مجبورم مسافرکشی کنم!

این معلم گفت: وقتی اعتراض می‌کنیم، موسس بخش غیردولتی می‌گوید تا آموزش‌وپرورش بودجه‌ای ندهد ما هم نمی‌توانیم حقوق پرداخت کنیم؛ برای تامین هزینه‌های زندگی مجبور هستم بعد از ساعات مدرسه، مسافرکشی کنم!

وی با اشاره به اینکه به عنوان معلم در کلاس درس در مناطق روستایی حاضر می‌شویم اما هیچگونه هویت معلمی و امنیت شغلی نداریم، متذکر شد: از نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم که از گسترش طرح خرید خدمات آموزشی جلوگیری کردند.

اما مسئولان آموزش‌وپرورش درباره پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی در واپسین روزهای سال 97 چه می‌گویند؟

بخشی از مطالبات معلمان را تا پایان سال پرداخت می‌کنیم

سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش گفته است که بخشی از مطالبات فرهنگیان از جمله حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی که پا به پای نیروهای رسمی و پیمانی تلاش می‌کنند و بخشی از مطالبات حق‌التدریس معلمان تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

علی الهیار ترکمن؛ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش نیز تصریح کرده است: با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای پرداخت چند آیتم همچون حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی، حقوق سرباز معلمان و حق‌التدریس آزاد مشکلی وجود ندارد و درخواست وجه در خزانه است و متناسب با نیاز کارکنان پرداخت خواهد شد؛ برخی مطالبات مانند خرید خدمات آموزشی، حقوق معلمان خارج از کشور، حق‌التدریس شاغلان، اضافه کار پرسنل اداری و برخی معوقات از سال 96 مانند حق‌الزحمه امتحانات و مواردی از این دست منوط به تخصیص اعتبار است که خوشبختانه تخصیص اعتبار را از سازمان برنامه گرفتیم و در خزانه است که اگر آن را هر چه زودتر پرداخت کند این موارد هر چه زودتر تسویه حساب خواهد شد؛ تجربه نشان داده است که این معوقات معمولاً در روزهای پایانی سال پرداخت می‌شود البته در مواردی که ذکر شد قطعاً پیش از پایان سال کار پرداختی خواهیم داشت.

به گزارش تسنیم، بیشتر معلمان طرح "خرید خدمات آموزشی" در شرایط مشابهی هستند و با تاخیرهای طولانی‌مدت حقوق خود را دریافت می‌کنند این افراد که از میان نیروهای تحصیلکرده و بومی هر استان هستند به دلیل اوضاع نامناسب بازار کار وارد این طرح شده‌اند اما تاخیرهای طولانی‌مدت در پرداخت حقوق آنها را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است و مشخص نیست در شرایطی که معلمان شاغل در این طرح با مشکلات متعددی مواجه هستند، با چه منطقی در بودجه سال 98 بندی برای توسعه این طرح و افزایش دانش‌آموزان تحت پوشش لحاظ شده بود؟!

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها