کد خبر : 13114

امروز در بازار چه خبر بود؟ روند نزولی قیمت سکه و ارز

امروز در بازار چه خبر بود؟ روند نزولی قیمت سکه و ارز

بازار طلا و ارز پایتخت امروز نیز روز آرامی را سپری کرد. هم حجم معاملات پایین بود و هم نوسان قیمت‌ها چندان قابل توجه نبود. با این وجود روند کلی نرخ‌ها نزولی بود اما بازار در مقابل نزول بیش از حد قیمت‌ها مقاومت نشان داد. دلار آمریکا همچنان زیر مرز ۱۳ هزار تومان قرار دارد، سکه در نیمه بالای کانال ۴.۴ میلیون تومان و طلای آبشده در نیمه بالای کانال ۱.۷ میلیون تومان قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، امروز سه‌شنبه 21 اسفند 97 روندی مشابه روز گذشته داشت و نرخ‌های بازگشایی کاهشی بودند. در ادامه روز نیز قیمت‌ها اندکی کاهش را تجربه کردند و بعدازظهر بازار به سمت اصلاح قیمت حرکت کرد. بعدازظهر نهایتاً نرخ‌ها کمی بالا رفتند اما همچنان نسبت به روز گذشته در سطح پایین‌‌تری قرار دارند.

به گفته فعالان امروز هم عامل اصلی ثبات و آرامش در بازار طلا و ارز، پایین بودن حجم تقاضا و تعداد معاملات بود. اما بازار با توجه به احتمال رشد بهای اونس و نیز افزایش تقاضا در هفته پایانی سال، در مقابل شیب کاهشی قیمت‌ها مقاومت کرد. همچنین کاهش نرخ حواله درهم یکی از دلایل کاهش نسبی نرخ ارز در بازار بود.

به باور برخی فعالان بازار انتشار خبر "توافق ایران و عراق برای تسویه مطالبات مالی ایران از این کشور"، یکی از عوامل تغییر انتظارات در میان معامله‌گران بازار داخلی بود. البته تاکنون اطلاعاتی درباره جزئیات، مکانیسم و جنس ارز برای پرداخت مطالبات ایران از سوی عراق وجود ندارد.

برخی فعالان عنوان کردند که در ماه های اخیر یوروی نو (بالاخص اسکناس 500 یورویی) در بازار بیشتر یافت می‌شود. برخی از معامله‌گران معتقدند حتی اگر عراق به ایران یورویی پرداخت نکرده باشد، از طریق دیگری کانال تامین یورویی توسط ایران پیدا شده است که موجب ورود چنین اسکناس هایی به بازار شده است. گفتنی است آمدن مدیر اینستکس به ایران از دیگر عوامل اثرگذار بر انتظارات معامله گران بود.

قیمت انواع سکه و طلا

سکه امامی (طرح جدید) روز گذشته با قیمت 4 میلیون و 503 هزار تومان به کار خود پایان داد و امروز با نرخ 4 میلیون و 470 هزار تومان بازگشایی شد. با آغاز معاملات نرخ سکه تا 4 میلیون و 440 هزار تومان نیز کاهش یافت اما پس از فاز اصلاح قیمت‌ها، در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت 5 بعدازظهر) قیمت سکه طرح جدید 4 میلیون و 470 هزار تومان است.

سکه بهار آزادی (طرح قدیم) امروز 4 میلیون و 400 هزار تومان، نیم‌سکه 2 میلیون و 550 هزار تومان و ربع‌سکه 1 میلیون و 600 هزار تومان شد. سکه گرمی نیز 840 هزار تومان قیمت دارد.

مثقال طلای آب‌شده انتهای روز گذشته نهایتاً نرخ 1 میلیون و 790 هزار تومان را به ثبت رساند و امروز هر مثقال طلای 17 عیار با قیمت 1 میلیون و 770 هزار تومان کار خود را آغاز کرد. طلای آبشده اگرچه در مواردی به 1 میلیون و 761 هزار تومان نیز رسید اما در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت 5 بعدازظهر) مثقال طلای آبشده 1 میلیون و 773 هزار تومان است.

اونس طلا در بازار جهانی تا 1297 دلار افزایش یافت. بعدازظهر در بازار داخلی گرم طلای 18 عیار زیر 410 هزار تومان و گرم طلای 24 عیار زیر 550 هزار تومان است.

قیمت دلار و ارزهای رایج

دلار در صرافی ملی امروز با نرخ 12 هزار و 800 تومان برای خرید و 12 هزار و 850 تومان برای فروش آغاز به کار کرد. قیمت دلار در صرافی ملی امروز ثابت ماند اما بعدازظهر یورو (ارز مسافرتی) کاهش 50 تومانی را تجربه کرد.

دلار آمریکا در بازار غیررسمی روز گذشته با نرخ 13 هزار تومان به کار خود پایان داد و امروز هر دلار در بازار آزاد با نرخ 12 هزار 900 تومان آغاز به کار کرد. در لحظه تنظیم گزارش (حدود ساعت 5 بعدازظهر) دلار در محدود 1پ2 هزار و 900 تومانی قرار دارد. یورو نیز حداکثر 14 هزار و 900 تومان قیمت خورد.

پوند انگلیس امروز در صرافی‌ها بین 16 هزار و 700 تا 17 هزار و 50 تومان معامله شد. نرخ حواله درهم امارات  نیز امروز تا 3530 تومان نیز کاهش یافت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها