کد خبر : 13039

تغییر یک ویژگی آپارتمان های عرضه شده به بازار مسکن

تغییر یک ویژگی آپارتمان های عرضه شده به بازار مسکن

روز گذشته عمده فایل‌های عرضه شده به بازار فروش مسکن در فضای مجازی عمدتا مربوط به آپارتمان‌های میان متراژ و میانسال و در عمده موارد با عمربنای بالا بود.

به گزارش دنیای اقتصاد، بازار معاملات خرید وفروش مسکن که در بهمن ماه امسال تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله قرار گرفتن در روزهای پایانی سال-شب عید بازار مسکن-با افزایش محسوس حجم معاملات خرید وفروش آپارتمان در مقایسه با دی ماه همراه شد.

 هم‌اکنون با عرضه نسبتا مناسب فایل‌های با متراژ ۶۰ تا ۱۲۰ مترمربع مواجه است؛رصد این فایل‌ها نشان می‌دهد عمده این فایل‌ها واحدهای عرضه شده از سوی مالکانی هستند که قصد دارند در بازار معاملات شب عید مسکن با فروش آپارتمان خود به خریداران،اقدام به خرید واحدی با مشخصات بهتر،عمربنای کمتر،واقع در محله بالاتر،با مساحت بزرگ‌تر و... کنند.

فایل‌هایی که روز گذشته برای عرضه به بازار مسکن در فضای مجازی به متقاضیان معرفی شد از سوی دیگر در سه سطح قیمتی (مناسب‌تر از عرف منطقه،در سطح قیمت معمول و عرف منطقه یا بالاتر از سطح عرف قیمت منطقه در شرایط فعلی) عرضه شد؛عمده فایل‌های نوساز و کلید نخورده در این سامانه‌های مجازی با رنگ قرمز یعنی فایل گران قیمت در مقایسه با ارزش واقعی واحد در آگهی‌های روز گذشته فروش مسکن مشخص شدند.

هر چند عمده فایل‌هایی که دیروز به بازار مسکن عرضه شد به‌عنوان فایل فروش ملک با سطح قیمت متعارف متناسب با شرایط روز بازار مسکن معرفی شدند اما در میان این فایل‌ها و در مناطق مختلف فایل‌هایی وجود داشت که با قیمتی مناسب تر از سطح عرف منطقه‌ای که در آن واقع شدند به متقاضیان و خریداران بازار پیشنهاد شده بود.

عمده فایل‌های قیمت مناسب نیز واحدهایی هستند که بنا بر چند علت عمده از جمله قدیمی‌ساز بودن یا عدم برخورداری از یکی از امکانات مکمل واحدهای مسکونی همچون انباری،پارکینگ،آسانسور و... با قیمت پیشنهادی مناسب‌تر به بازار ملک عرضه شده‌اند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها