کد خبر : 13022

خبر وزیر از تلاش برای باز کردن راه ادامه تحصیل فرهنگیان با اعمال در حکم

خبر وزیر از تلاش برای باز کردن راه ادامه تحصیل فرهنگیان با اعمال در حکم

بخشنامه ممنوعیت اعمال مدرک تحصیلی بیش از یک نوبت برای کارکنان دولت، این روزها بسیاری از فرهنگیان را ناراضی کرده است؛ معلمانی که لزوم به روز نگه داشتن تحصیلات را جزئی از کار خود می‌دانند.

در تاریخ ۹۳/۴/۱۲ مصوبه ای با شماره ۱۷۶۱ در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (مدیریت سابق) تصویب شد مبنی بر اینکه اعمال مدرک تحصیلی بیش از یکبار برای کارکنان تمام دستگاه های اجرایی کشور ممنوع است.

این مصوبه طی بخشنامه شماره ۸۴۹۰۴۲ در تاریخ ۹۵/۸/۲۵ از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور به همه دستگاه های اجرایی کشور از جمله آموزش و پرورش ابلاغ شد و این تازه آغازگر ماجرایی پیچیده در آموزش و پرورش شد که هر روز که می گذرد تبعات این تصمیم بیش از روز قبل خود را نشان می دهد به طوریکه بدون شک در صورت تداوم این نگاه و استثنا نکردن معلمان از این قانون، ۱۰ سال آینده اثرات منفی آن به چشم خواهد خورد.

فرهنگیان به تازگی شروع به نگارش نامه های اعتراضی و درخواست هایی در راستای حذف این قانون در آموزش و پرورش کرده اند. آنها درخواست ها و دلایل خود را برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور در نامه هایی تشریح کرده اند و بنا به گفته مدیران بسیاری از مناطق آموزش و پرورش، در حال حاضر مدارک تحصیلی زیادی روی میز مدیران وجود دارد که بنا بر این قانون باید به معلمان بازگشت داده شود، بدون آنکه در حکم آنها این مدارک اعمال شود.

این نامه ها به گفته فرهنگیان عموما از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور و حتی از سوی آموزش و پرورش با پاسخی روشن همراه نبوده است، اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامه ها را با درج پی نوشتی مبنی بر پیگیری، به این سازمان و یا آموزش و پرورش ارجاع داده اند.

به تازگی سیدمحمد بطحایی، وزیرآموزش و پرورش با اشاره به ادامه تحصیل فرهنگیان،اظهارکرد: برای کارکنان دولت که با یک مدرک وارد سیستم دولتی می‌شوند حداقل یک مدرک دیگر مجوز داده شده است اما برای آموزش و پرورش باید ادامه تحصیل فرهنگیان توام با استقلال باشد و اخیرا نمایندگان مجلس طرحی در دستور دارند که اگر تصویب شود این مشکل برطرف می شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها