کد خبر : 12690

واکنش بطحایی به استخدام ویژه فرزندان معلمان بازنشسته

واکنش بطحایی به استخدام ویژه فرزندان معلمان بازنشسته

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فرهنگیان شاغل و بازنشسته پیشنهادی را در جهت رفع این مشکلات به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

حسن بهرام‌نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی چندی قبل در تذکر شفاهی جلسه علنی مجلس بیان کرد: در شرایط فعلی اقدام در جهت جبران این نابرابری‌ فرهنگیان و معلمان با سایر کارمندان، می‌تواند در قالب استخدام یکی از فرزندان بازنشستگان فرهنگی با اولویت‌ها و سهمیه خاص از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی مورد نظر قرار گیرد.

سیدمحمد بطحایی در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: به طور قانونی اجازه نداریم در استخدام برای فرزندان فرهنگیان اولویت داشته باشیم اما تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با پیگیری‌ها در شرایط برابر این اولویت را ایجاد کنیم.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به ادامه تحصیل فرهنگیان،اظهارکرد: برای کارکنان دولت که با یک مدرک وارد سیستم دولتی می‌شوند حداقل یک مدرک دیگر مجوز داده شده است اما برای آموزش و پرورش باید ادامه تحصیل فرهنگیان توام با استقلال باشد و اخیرا نمایندگان مجلس طرحی در دستور دارند که اگر تصویب شود این مشکل برطرف می شود.

وی گفت: در مورد سه درصد استخدام جانبازان و معلولان این سهمیه در آموزش و پرورش استفاده و با اولویت قانونی اجرا می شود.

بطحایی در پایان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم بخش عمده‌ای از معوقات آموزش و پرورش که در یک سال گذشته باقی مانده است تا پایان سال 97 پرداخت شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها