کد خبر : 12571

ماجرای فیلم منتشر شده از رئیس سازمان خصوصی سازی چه بود؟ + عکس

ماجرای فیلم منتشر شده از رئیس سازمان خصوصی سازی چه بود؟ + عکس

رییس سازمان خصوصی سازی در اولین واکنش به انتشار فیلمی از وی در فضای مجازی مبنی بر اعتراض معلولان به وضعیت سهام عدالت و شایبه زیر گرفتن آنان از سوی پوری حسینی، معترضین را اخاذ نامید.

خبرفوری، امروز در فضای مجازی فیلمی منتشر شد که در آن این توضیح ذکر شده است " چند نفرازکارکنان معترض معلول دفاترسهام عدالت زیرخودروی رئیس سازمان خصوصی‌سازی افتادند وماشین جلومیرود ؛ این کارکنان، ازمددجویان بهزیستی،کمیته امداد و از اقشارضعیف هستند. اعتراض اصلی کارکنان دفاتر سهام عدالت به عدم پرداخت دست‌کم۳۶ماه دستمزدبوده است و امروز هم روز چهارم اعتراض آنها بوده است که در این فیلم علاوه بر معترضان و رییس سازمان خصوصی سازی پلیس و نیروی انتظامی هم حضور دارند ولی از دخالت آنها خبری نیست"

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی در گفتگو با خبر فوری، در مورد فیلم منتشر شده گفت: این فیلمی که پخش شده دقیقا جلوی در پارکینگ سازمان خصوصی سازی است، در آن‌روز من طبق روال هرروز که بعد از کار خارج می شوم متوجه تجمع این افراد شدم که البته ناگفته نماند این چندمین روز بود که  این افراد تجمع می کردند و عملا با شعارهایی که میدادند مدیران سازمان را گروگان نگه داشته بودند و اعلام می کردند نمی‌گذارند کسی از ساختمان خارج شود.

وی ادامه داد: این افراد در پیاده رو و خیابان دراز کشیده بودند و با وارد شدن من شروع به فحاشی و مشت پرانی و حتی تف کردن به ماشین بنده کردند، نیروی انتظامی نتوانست هیچ راهی برای رد شدن از این افراد پیدا کند و ما هم ناگزیر شدیم که به داخل ساختمان برگردیم، این افراد هر دروغی را به ما نسبت می دهند و می گویند ما قصد رد شدن با ماشین از روی اینها را داشتیم ما که جانی نیستیم، ولی این رفتار دیگر از تحمل خارج شده است.

پوری حسینی در مورد خواسته این افراد گفت: این افراد عضو تعاونی سهام عدالت در شهرستانها هستند و خواسته آنها استخدام در دولت است، کسی نیست به این افراد بگوید من در چه جایگاهی هستم که از من تقاضای کار می کنند؟ من رییس خصوصی سازی چگونه می توانم برای آنها کار دولتی ایجاد کنم که باید مورد هجمه این افراد قرار بگیرم و با ناسزا و مشت و لگد روبرو شوم.

وی ادامه داد: این تعاونیها سهام عدالت در سال 94 تاسیس شده و کار خود را انجام داده است یک حق الزحمه از شرکتها گرفتند یک حق الزحمه هم از دولت دریافت کرده اند و حتی حق الزحمه آخر هم از دولت گرفتند، از 340 شرکت تعاونی 210 شرکت با ما تسویه کردند و شصت تعاونی هم اعلام کردند هیچ طلبی ندارند، اما یک سری از این تعاونیها اصرار دارند که دولت باید آنها را استخدام رسمی کند و باید کد دولتی دریافت و بازنشستگی هم بگیرند.

پوری حسینی افزود:   تمام مطالبات این افراد غیرقانونی است ضمن اینکه اصلا به سازمان خصوصی سازی این موارد مرتبط نیست، ما تاکنون تا حالا طبق قانون کاملا مناسب با این افراد رفتار کردیم، اینکه می گویند این افراد معلول هستند و کارمند سازمان بودند کاملا غلط است ما اصلا این افراد را نمی شناسیم و حتی نمی دانیم از کجا آمده اند .

وی ادامه داد: این افراد در این چند روز جلوی سازمان خصوصی تجمع کرده بودند ضمن شعاردادن اعلام می کردند که اجازه نمی دهند که کسی از ساختمان خارج شود و به نوعی مدیران سازمان را گروگان گرفته بودند و با اجبار خواستار اجرای مطالبات غیرقانونی خود بودند.

پوری حسینی گفت: این افراد نه کارمند دولت بودند نه حقوق بگیر دولت بودند این افراد جزو تعاونی سهام عدالت بودند که افراد مشمول سهام عدالت را از سال 85 تا 94 ثبت نام می کردند .برای همه سالهایی که کار می کردند از شرکتهای سرمایه گذاری شهرستان حقوق دریافت کردند حتی دولت 37 میلیارد تومان در یک دوره بین این افراد پخش کرد و بار دوم هم 25 میلیارد تومان برای اینکه این افراد کاری پیدا نکرده بودند بین آنها پخش کرد و اعلام کرد این دریافتی آخر است و باید برای خود کار دیگری پیدا کنند، اما این افراد که تجمع کردند قبول ندارند و اصرار دارند باید این مزد بیکاری ادامه داشته باشد.

وی معتقد است؛ در این چند روز تجمع این افراد هیج خطایی از سازمان خصوصی سازی رخ نداده است، ولی این افراد با ناسزا به دنبال مطالباتی هستند که نه قانونی است و نه به رییس سازمان خصوصی سازی ربطی دارد.

پوری حسینی ادامه داد: اگر این راهش است ما شش میلیون بیکار داریم، در کشور این شش میلیون نفر بیایند به من ناسزا بگویند و کتک بزنند تا شاغل شوند، من هم به عنوان یک ایرانی از این وضعیت ناراحت هستم، اما من باید چه کاری انجام میدادم که نداده ام؟

وی در پایان تاکید کرد: خواسته این افراد غیر قانونی است کار آنها اخاذی است و می خواهند با فشار و دروغ مطالبات خود را دریافت کنند.

اخبار,اخبار اجتماعی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها