کد خبر : 12569

وزیر آموزش و پرورش از چه چیز معلمان گلایه دارد؟

وزیر آموزش و پرورش از چه چیز معلمان گلایه دارد؟

کشور با نیازهای بسیار عدیده ای مواجه است که نمی گذارد در کوتاه مدت بار سنگین معیشت را برداریم لذا تلاش می کنیم از راه حل هایی که قبلا برای حل این مشکل به کار برده نشده است، استفاده کنیم.

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دولت با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدامات بسیاری انجام داده است، اظهار کرد: متاسفانه با هجمه دشمن، محدودیت ها و تحریم ها مواجه شده ایم که باعث شده تابه دلیل تورم قدرت عملیاتی ما نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند، البته با همه این شرایط وظیفه داریم به فرایند تعلیم و تربیت خدشه وارد نشود.

بطحایی با اشاره به اعتراضات برخی از معلمان در چند روز اخیر اظهارکرد: بعضی از همکاران بنده نسبت به این وضعیت اعتراض و شکوه دارند و این سختی نه بخاطر سختی معیشتی بلکه به این دلیل است که این سختی به طور ناخواسته اثر منفی بر تعلیم و تربیت دانش آموزان می گذارد.

وی اضافه کرد: در معدودی از مدارس اعتراضات همکاران وجود داشته است که این نوع و روش اعتراض حتی در یک مدرسه از کشور هم اگر انجام شود اقدامی ضد تربیتی است و گلایه و ناراحتی‌ام نه از اعتراض همکارانم بلکه از روش طرح اعتراض است چرا که بدآموزی برای دانش آموزان دارد که معلم در دفتر مدرسه بنشیند و در کلاس درس حضور پیدا نکند و با این کار در حقیقت ضد عدالت رفتار کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در سال٩٧ لایحه رتبه بندی معلمان آماده شده است تا نظام پرداخت معلمان تصحیح و بخشی از مشکلات را برطرف کند و حوزه منابع ما با این روش اصلاح پیدا می کند و امیدوارم  با اهتمام نمایندگان مجلس به فوریت مطرح، بررسی و تصویب شود.

بطحایی با اشاره به مشکلات استخدام نیروهای حق التدریس و آموزشیاران  نهضت سوادآموزی اظهارکرد: آیین نامه ای در دست تهیه است و در دستور کار دولت قرار دارد تا در خصوص نوع استخدام این افراد بررسی شود.

وی افزود: چالش بسیار جدی در بدنه موضوع پرداخت بازنشستگان هستند که فاصله حقوقی آنان با شاغلان هم ترازشان بسیار زیاد است و از دوسال پیش دولت برای همطرازی اعتباراتی پیش بینی کرد و تاجایی که اطلاع دارم حدود٣۵٠٠ میلیارد تومان برای کاهش این شکاف اختصاص پیدا کرده است.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها