کد خبر : 12517

حقوق معلمان تا چند تومان از مالیات معاف شد؟

حقوق معلمان تا چند تومان از مالیات معاف شد؟

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزایش حقوق و معافیت از مالیات را دو فاکتور بهبود حقوق فرهنگیان در سال ۹۸ عنوان کرد.

فرهاد فلاحتی درباره وضعیت حقوق معلمان گفت: افزایش حقوق معلمان همچون دیگر حقوق‌بگیران جامعه باعث رفع دغدغه اقتصادی آنها خواهد شد ولی باید دید آیا با بالارفتن رضایتمندی آنها فضای آموزش و پرورش کشور دارای کیفیت عالی‌تری خواهد شد.

فلاحتی افزود: لایحه دولت مقرر کرده بود که حقوق‌ها 20 درصد افزایش داشته باشد ولی با مصوبه مجلس، افزایش حقوق بیش از 40 درصدی برای قشر حقوق‌بگیر پایین مد نظر قرار گرفت.

وی همچنین معافیت حقوق‌های حدود 3 میلیون تومانی از پرداخت مالیات را کمک اقتصادی دیگری به این قشر دانست و گفت: کمک دیگر مجلس به فرهنگیان آن بود که مصوب کرد حق و حقوق حق‌التدریسان و خرید خدمتی‌ها و تمام فرهنگیان که از وزارت آموزش و پرورش طلبکار هستند باید ماهیانه پرداخت شود.

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت مکلف شد تا پایان سال 97 بدهی و دیون معلمان را پرداخت کند، ادامه داد: به هر میزان به رضایتمندی معلمان توجه شود به همان میزان آسیب‌پذیری جامعه نسبت به آسیب‌ها کاهش پیدا می‌کند.

منبع:خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها