کد خبر : 12040

کمپین «نه به آجیل» در فضای مجازی غوغا کرد + تصاویر

کمپین «نه به آجیل» در فضای مجازی غوغا کرد + تصاویر

ماجرای گران شدن بیش از اندازه اقلام خوراکی و مخصوصاً آجیل باعث شده تا برخی با راه‌اندازی کمپین نخریدن این جنس با گرانی به مقابله بپردازند.

مشرق، جریان گرانی اقلام خوراکی مخصوصاً در روزهای نزدیک به عید نوروز مردم را بیشتر از قبل نگران کرده است. ایرانی‌ها که همزمان با بهار طبیعت آغاز سل نو را جشن می‌گیرند، از دیرباز در روزهای ابتدایی سال میزبان مهمانان بوده‌اند و همه ساله سنت دید و بازدید نوروزی را به جا آورده‌اند. در مهمانی‌ها پذیرایی‌ها هم با خوراکی‌های ویژه نوروز است، از شیرینی‌های کوچک گرفته تا آجیل و میوه که البته در این میان آجیل از محبوبیت زیادی برخوردار است.

مجموعه آجیل که در خانه‌های مختلف با ترکیب‌های متفاوتی از جمله تخمه، پسته، بادام زمینی، فندق، انجیر، بادام و … هم وجود دارد، از آن دست خوراکی‌های محبوب همه سنین است که دست برقضا دوست‌داشتنی‌ترهای‌شان هم گران‌ترینن! با این حال حتی سر و کله پسته خندان را به مقدار کم هم می‌شد در همه خانه‌ها پیدا کرد.

گرانی و دیگرهیچ!

ماجرای افزایش قیمت در همه اقلام وجود دارد، اما این گرانی باعث شده برخی به اندازه‌ای گران شوند که خانواده‌هایی قید حضور آن‌ها را روی سفره‌شان را بزنند.

نمونه این اتفاق، جریان #نه_به_آجیل است که هم خیلی از شهرستانی‌ها و حتی روستایی‌ها را هم درگیر کرده و هم اینکه برخی دیگر با اشتراک این عبارت در صفحات مجازی خودشان خبر داده‌اند که امسال به دلیل قیمت بالای این اقلام، ترجیح می‌دهند اعتراض خود را با نخریدن نشان دهند. البته بعضی هم نکته وجود دلال‌ها در این روند را یکی دیگر از دلایل نخریدن آجیل عنوان کرده‌اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها