کد خبر : 11854

این افزایش حقوق قطعا به نفع معلمان نیست

این افزایش حقوق قطعا به نفع معلمان نیست

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به اینکه در بودجه ۹۸ اتفاقی برای حقوق معلمان نیفتاده است، گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق قطعا به نفع معلمان نیست.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اینکه وضع معیشتی معلمان واقعا خوب نیست، اظهار کرد: یک معلم با دو میلیون تومان چگونه در شهری مانند تهران از پس هزینه‌های زندگی برمی آید؟

وی افزود: متأسفانه در بودجه سال 98 نیز اتفاق خاصی برای حقوق معلمان رخ نداده و آنچه مدنظر دولت است این است که 20 درصد به حقوق تمام کارکنان شاغل و بازنشسته  اضافه شود و در آموزش و پرورش حدود 2 میلیون نفر معلم شاغل و بازنشسته وجود دارد و این بدان معناست که در خوشبینانه‌ترین وضعیت اگر میانگین حقوق افراد را 2.5 میلیون تومان در نظر بگیریم 500 هزار تومان به حقوق آنها اضافه می‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس  گفت: از سوی دیگر فردی که 20 میلیون تومان حقوق می‌‌گیرد 4 میلیون به حقوق او اضافه خواهد شد که براین اساس افرادی که حقوق کمتری می‌گیرند با افزایش کمتری مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پیشنهادات مختلفی در بحث افزایش حقوق برای سال 98 داشتیم، بیان کرد: مجلس با دو پیشنهاد مخالفت کرد؛ به عنوان مثال یکی از پیشنهادها این بود که پایین‌ترین حقوق افزایش 40 درصدی و بالاترین حقوق افزایش 10 درصدی داشته باشد.

حاجی‌بابایی ادامه داد: با وضعیت گرانی‌های اخیر، اینگونه مصوبات برای افزایش 20 درصدی حقوق تمام کارکنان، به نفع مردم نیست و برخلاف ماده 29 و 30 برنامه ششم توسعه است که تأکید دارد در طول 5 سال فاصله حقوق‌ها نزدیک شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها